upnorth skrev:vulfgar skrev:Håller med om detta.
Min avsikt - om jag blir vald - är att försöka se till av vi lyckas genomföra många av dom bra idéer som kommer, men har en tendens att rinna ut i sanden.
Har du några exempel på idéer, hur du tänker gå tillväga för att genomföra dem, eller något du vill göra om du blir vald som inte hittills tagits upp?
Det är flera idéer som runnit ut i sanden, tex CD till riksdagsmän, filmer för nybörjare osv. Det finns säkert fler. Alla kanske inte går att genomföra som var tänkt från början, men jag tänkte leta lite bland gamla - och givetvis nya - idér och se vilka som verkar gå att använda. Senaste bra förslaget är ju den om en superwiki, det är ett viktigt projekt.
Jag menar inte att jag tänkte göra allt själv om jag blir vald, men försöka att se till att det inte faller i glömska och att det sitter intresserade personer på dessa poster, fast givetvis vill jag delta praktiskt också, men kanske inte överallt.
Som det ser ut idag har vi en kontaktperson som gör ett fantastiskt bra jobb när det gäller bloggning, kontakt med media osv. Jag tycker det känns helt onödigt att försöka inta samma nisch, utan om man är två så är det bättre att komplettera varandra.
@No1Viking. Jag uppfattade det att det var du som drog forumets historia. Själv har jag inget intresse av att diskutera det som varit, även om jag alltid försöker komma ihåg vad som hänt och varför, både positivt och negativt. Jag kan inte se något fel i att lära från erfarenheter och då tänker jag givetvis inte bara i LoCot och forumet. När jag tex uppfostrar mina barn så försöker jag delge dom mina egna erfarenheter så att dom kan lära sej av dessa utan att behöva upprepa mina misstag. Jag förmodar att dom flesta andra föräldrar gör på liknande sätt. När jag nu kollar i gamla inlägg så tror jag att du kan ha uppfattat detta inlägget
För övrigt så är vårt forum ett demokratiskt forum, det är medlemmarna som bestämmer och då är det helt naturligt att hänvisa till dessa ibland. Det är ovanligt med demokratiska forum på internet, i dom flesta forum så finns det en ägare som bestämmer själv hur h*n vill ha det, vilka regler som ska gälla osv. Det ger en betydligt snabbare beslutsprocess och kan fungera utmärkt i många fall, men eftersom vi är ett officiellt LoCo så blir det lite annorlunda. Organisationen i ett demokratiskt forum kan upplevas som trögare, men å andra sidan så finns ju möjligheter för alla att ta del och påverka på ett annat sätt.
som kritik mot det som varit, men det skrevs inte med den avsikten, utan för att klargöra skillnaderna mellan olika typer av forumorganisationer utan att lägga in någon direkt värdering i det.