Jo men även i en demokrati behövs ledare som har mandat att bestämma.vulfgar skrev:Det kanske beror på att frågorna du ställer, tex om förtroenderådet, inte riktigt rör kontaktpersonernas arbetsområde. I vart fall inte som organisationen ser ut nu och för min del ser jag ingen anledning att försöka ändra på den.No1Viking skrev:Hej
Tråkigt nog kan jag konstatera att man hela tiden hänvisar till medlemmarna. Jag känner att svaren är få om ens befintliga när det gäller kandidaternas syn på framtiden, vad de vill åstadkomma och hur de vill verka för Ubuntu Sveriges utveckling.
Ni får en chans till att svara om FRAMTIDEN, vad ni vill åstadkomma rörande Ubuntu Sveriges utveckling?!
Micke
För övrigt så är vårt forum ett demokratiskt forum, det är medlemmarna som bestämmer och då är det helt naturligt att hänvisa till dessa ibland. Det är ovanligt med demokratiska forum på internet, i dom flesta forum så finns det en ägare som bestämmer själv hur h*n vill ha det, vilka regler som ska gälla osv. Det ger en betydligt snabbare beslutsprocess och kan fungera utmärkt i många fall, men eftersom vi är ett officiellt LoCo så blir det lite annorlunda. Organisationen i ett demokratiskt forum kan upplevas som trögare, men å andra sidan så finns ju möjligheter för alla att ta del och påverka på ett annat sätt.
LJ