Gstreamer 0.10
Gstreamer 0.10
Jag provade att uppdatera Quod Libet till senaste versionen. Efteråt när det inte funka så förstod jag att man var tvungen att ha Gstreamer 0.10...suck... Går det installera det i ubuntu nu eller måste jag ta bort den nya versionen av QuodLibet som jag har. Och hur gör jag i så fall? Tackar på förhand!
Gstreamer 0.10
Gstreamer 0.10 finns till Dapper men inte till Breezy.
Annars går det väl alltid att kompilera.
Annars går det väl alltid att kompilera.
Alias "marsu" i #ubuntu-se @ freenode.
Ubuntu guide
Ubuntu guide
Gstreamer 0.10
Jag föreslår att du slänger ut den nya versionen av Quod Libet, gör en uppgradering till Dapper, och installerar Quod Libet den vägen. Det säger jag av följande skäl:
1. Dapper släpps om under en månad - alla riktigt allvarliga buggar ska vara borta nu.
2. Om du är "galen" nog att sitta och uppgradera program till senaste versionerna från tredjepartsförråd tror jag inte att du är nogrannare med stabilitet (där stabil inte betyder icke-krashande, utan icke-föränderlig) än att de få buggar som eventuellt finns kvar i dapper inte skulle störa dig nämnvärt (det betyder att jag inte hittar några buggar, och det är mycket möjligt att du inte gör det heller)
3. Att kompilera saker är alltid ett kladdigt jobb, som nästan alltid liksom ligger kvar och inte vill försvinna riktigt, hur noga man än skurar. Att göra en ren och fin uppgradering rekommenderas därför.
1. Dapper släpps om under en månad - alla riktigt allvarliga buggar ska vara borta nu.
2. Om du är "galen" nog att sitta och uppgradera program till senaste versionerna från tredjepartsförråd tror jag inte att du är nogrannare med stabilitet (där stabil inte betyder icke-krashande, utan icke-föränderlig) än att de få buggar som eventuellt finns kvar i dapper inte skulle störa dig nämnvärt (det betyder att jag inte hittar några buggar, och det är mycket möjligt att du inte gör det heller)
3. Att kompilera saker är alltid ett kladdigt jobb, som nästan alltid liksom ligger kvar och inte vill försvinna riktigt, hur noga man än skurar. Att göra en ren och fin uppgradering rekommenderas därför.