Jag har problem med att jag inte kan skriva till mina USB-minnen. Av någon anledning så blir ägaren root när jag sätter i det och sedan får jag bara läsa från stickan. Har någon någon idé vad jag kan göra här?
Jag har sökt lite här på forumet och testat tre saker:
1. ändra i filen /etc/fstab. Lade till en sådan här rad: /dev/sdb1 /media/mitt_disk_nanm vfat mitt_användar_namn,remount 0 0 men jag fick inte spara den filen sade den, hade inte rättigheter till det...
2. Provade att köra ett kommando som jag hittad i en tråd här också: sudo chmod -R a=rwX /media/min_disks_namn
3. Körde kommandot mkdir /media/mitt_disknamn bara för att testa om det skulle göra någon skillnad, det gjorde det inte
Om jag förstått det hela rätt så är det här inte helt ovanligt. Det verkar som att några fler råkat ut för det även om jag inte fattar hur de löst det hela. Finns det någon som kan förklara lite närmare hur det här fungerar och vad jag kan göra för att rätta till mitt problem?
Har läst en massa om det här nu men blir faktiskt inte något klokare. Ofta handlar det om USB-hårddiskar också och det är också intressant för jag skulle vilja köpa en sån också, men nu vill jag ju bara kunna använda mitt USB-minne lite snabbt och enkelt. Är det brist på talang som ligger bakom det här, eller vad? Kan det vara så svårt? Förresten svara inte på det sista

Tack på förhand!