SV: Vad gör du i Windows?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: SV: Vad gör du i Windows?

Inlägg av DimensionX »

farmfield skrev:
Rasmus skrev:Det jag gör i vista (p.g.a os:et så blir det allt mer sällan) är:
Spelar (crysis med högsta grafikinställningar fungerar inte i xp :( )
Hur fän kan du ha en sån tung burk så du kan köra Vista + Crysis i högsta upplösningen men så dåligt tangentbord att du måste varna för det i din signatur, hehe? ;D LOL

Hört på banken, lånedisken: Så du har köpt en Range Rover kontant och nu vill du låna pengar så du har råd att tanka den? ;D
Allt krut brändes på grafikkortet kanske? :P

;D

(skojar med dig rasmus) ;)
Användarvisningsbild
Rasmus
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rasmus »

DimensionX skrev:
farmfield skrev:
Rasmus skrev:Det jag gör i vista (p.g.a os:et så blir det allt mer sällan) är:
Spelar (crysis med högsta grafikinställningar fungerar inte i xp :( )
Hur fän kan du ha en sån tung burk så du kan köra Vista + Crysis i högsta upplösningen men så dåligt tangentbord att du måste varna för det i din signatur, hehe? ;D LOL

Hört på banken, lånedisken: Så du har köpt en Range Rover kontant och nu vill du låna pengar så du har råd att tanka den? ;D
Allt krut brändes på grafikkortet kanske? :P

;D

(skojar med dig rasmus) ;)
Du har nästan rätt, grafikkort, processor, moderkort, nätagg och minne, det blev inte så mycket över. Jag kör inte allt på max (mitt minne drar ner min fsb väldigt lågt, funderar på att köpa 1200MHZ 2GB :D ) Men när man spelar använder man bara W,R,F,Z,X,C,V,G och TAB. Det är fegt att backa eller kolla runt hörn ;)
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Rasmus skrev:
farmfield skrev:Hur fän kan du ha en sån tung burk så du kan köra Vista + Crysis i högsta upplösningen men så dåligt tangentbord att du måste varna för det i din signatur, hehe? ;D LOL
Men när man spelar använder man bara W,R,F,Z,X,C,V,G och TAB. Det är fegt att backa eller kolla runt hörn ;)
Hihi, blev bra lite förvånad eftersom Crysis är ett såpass prestandakrävande spel och så sitter du med kasst tangentbord - och såna får man ju för en hundring typ...

Fast är det just backa- och titta-runt-hörn-tangenterna som pajat kanske du gjort det för mkt? ;D

Jag kan ingenting om standardtangenterna i shoot-em-up för mest avancerade jag kör är Doom II i Gameboy-emulatorn... :-[
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

farmfield skrev:
Rasmus skrev:
farmfield skrev:Hur fän kan du ha en sån tung burk så du kan köra Vista + Crysis i högsta upplösningen men så dåligt tangentbord att du måste varna för det i din signatur, hehe? ;D LOL
Men när man spelar använder man bara W,R,F,Z,X,C,V,G och TAB. Det är fegt att backa eller kolla runt hörn ;)
Hihi, blev bra lite förvånad eftersom Crysis är ett såpass prestandakrävande spel och så sitter du med kasst tangentbord - och såna får man ju för en hundring typ...

Fast är det just backa- och titta-runt-hörn-tangenterna som pajat kanske du gjort det för mkt? ;D

Jag kan ingenting om standardtangenterna i shoot-em-up-spelen för mest avancerade jag kör är Doom II i Gameboy-emulatorn... :-[
Användarvisningsbild
Rasmus

Inlägg av Rasmus »

farmfield skrev: Hihi, blev bra lite förvånad eftersom Crysis är ett såpass prestandakrävande spel och så sitter du med kasst tangentbord - och såna får man ju för en hundring typ...

Ska jag ha ett nytt tgb vill jag ha ett blåtand, logitech med platta tangenter (som en bärbar) och bakgrundbelysning, där spricker min budget då jag jämt får för mig att köpa andra saker hela tiden :D .

Jag ville se hur tgb:et så ut inuti och när jag öppnade det lyckade jag paja e,s och a ::) spec S då den ibland inte funkar fast jag slår allt jag kan på den, då får man öppna och justera en liten "pinne" under tangenten. >:(
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Rasmus skrev:Ska jag ha ett nytt tgb vill jag ha ett blåtand, logitech med platta tangenter (som en bärbar) och bakgrundbelysning, där spricker min budget då jag jämt får för mig att köpa andra saker hela tiden :D .
Det här e najs (way beyond Logitech, hehe) fast du kanske vill ha numerisk del också...

http://images.apple.com/euro/keyboard/s ... 070813.jpg

...jag kör samma fast det trådade med numerisk del...
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Rasmus skrev:Det är fegt att backa eller kolla runt hörn ;)
Ja fy sjutton, det är väl bara såna där nesliga vinnare som gör. Inget för oss riktiga lirare. ;) :P
Användarvisningsbild
christer
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av christer »

Hur skriver man snabbt °C, m², m³, €, Ø med ett sådant där keyboard, kulram eller tangentbord ?
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

christer skrev:Hur skriver man snabbt °C, m², m³, €, Ø med ett sådant där keyboard, kulram eller tangentbord ?
Kulram med USB2, ashäftigt! ;D

Nä jag fattar inte frågan, fastnade på "kulram"...
IWK
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av IWK »

Jag kör Cubase (när jag hinner göra något såpass tidskrävande som att skapa musik), vilket dels beror på att mitt exemplar är köpt för en dyr penning,och dels på att mitt Audio- och MIDI-interface inte fungerar i Ubuntu. Sedan kör jag också de spel som inte fungerar tillfredsställande i Wine. Jag utför dock de allra flesta sysslor i Linux.
Bild
Användarvisningsbild
christer

Inlägg av christer »

Windows Vista var min räddning under ett par månader.
Med Vista fick jag genast igång min nyinköpta pulverskrivare HP Color LaserJet CP1215.

Efter åtskilliga försök, misslyckanden, feltolkningar, bristfälliga råd, icke längre fungerande länkar
och kompilerande fick jag skrivaren att fungera med Ubuntu, så nu är jag inte
längre beroende av Windows.

Windows är följaktligen en bra reserv ibland.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

christer skrev:Windows är följaktligen en bra reserv ibland.
Med 90% marknadsandel är Windows såklart den plattform som stöder mest ny och/eller obskyr hårdvara.

Sen, även om (man tycker att) proprietär mjukvara (som Windows eller OS X) suger (eller inte), så 'ursäktas' brukandet (oavsett vilket) av behov som kräver den specifika plattformen.

Sicken idiot-mening va, hehe, men ni fattar gisten hoppas jag... ;D
Användarvisningsbild
Eldräven

Inlägg av Eldräven »

Använder Windows (genom "rdesktop") på jobbet för att kunna använda Microsoft Exchange-webbklienten. Har försökt att gå runt det ett antal gånger (testa med Firefox t.ex.) men det funkar aldrig lika smidigt - Microsoft har ju halvt om halvt integrerat IE och Windows för att få till Excange. *Suck!* Och fristående program är inget alternativ, vill använda webbläsaren. (Det "bästa" jag lyckats med är att köra Firefox med tillägget IE tab.)
Tweaking the tweakable, hacking the hackable, and breaking the breakable!
lord

Inlägg av lord »

Windows är följaktligen en bra reserv ibland.
Ubuntu är det samma, det räddade mitt liv när jag var en Windows-orienterad användare (som föredrog Windows) och skruvade till min dator ;D.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Kör dualboot winxp och debian.
Windows använder jag nästan enbart för att spela spel.
Och det underlättar att ha windows installerat när någon ringer och behöver hjälp med windows.

Ibland läser man om "kriget" mellan ubuntu och windows (bug #1) ...
Det verkar lite som att, om man använder ubuntu så ska man inte använda windows.
Men det är väl "the ubuntu way"... i alla fall på ubuntu-se.org
Inte för att jag kollat så noga, men har har inte sett liknande tendenser på http://www.ubuntu.com
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

DimensionX skrev:
Rasmus skrev:Det är fegt att backa eller kolla runt hörn ;)
Ja fy sjutton, det är väl bara såna där nesliga vinnare som gör. Inget för oss riktiga lirare. ;) :P
Hehe... oskyldig :P
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Användarvisningsbild
christer

Inlägg av christer »

En gång för länge sedan hakade Windows upp sig. Kunde inte betala räkningar med Windows.
Då var Linux min räddning. Egentligen inte så dumt att ha två operativsystem på en hårddisk.

Alternativt kan man ha flera hårddiskar och ett operativsystem på varje.
Med Ubuntus CD kan man också sköta bankärenden.
Användarvisningsbild
GreyMane

Inlägg av GreyMane »

Vi har börjat låna ut FLOSS program (OpenDisc) på biblioteket för Windows. Jag kör XP för att kolla hur dom funkar och den miljön ( dual boot på en härk från början på 2000-talet). Sen har jag lite support oxå.
Användarvisningsbild
TweekiE
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TweekiE »

after effect och fl studio finns inte i ubuntu :-[
Användarvisningsbild
christer

Inlägg av christer »

Av bara farten hamnar man oförskylt in i Windows.
Bill gjorde ett misstag då han köpte DOS. Han borde ha köpt Unixkärnan.
Var egentligen en duktig pojke och en av de lämpligaste biljonärerna. (Amerikansk Biljon)
Han understöder fattiga och har onekligen fått fart på datorvärlden.
Nu har han dragit sig liksom ur i rätt tid och överlåtit åt andra att fortsätta.

Windows har alltmera fått Linuxlikheter. Det har blivit bättre ordning
med mappar. De har User, då vi har Home. Också diskformaten liknar alltmer.
De har Administrator, då vi har Root. Lösenord sysslar man också med.
Tror säkert att det snart blir ett alternativt Unixliknande system så småningom.
I det långa loppet kan de inte isolera sig och utvidga med maffialiknande
licensvåldsverksamhet.
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"