Hårddiskslitage?

Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Hårddiskslitage?

Inlägg av Lao Tzu »

Ursäkta om jag är lite jobbig men det skulle kännas väldans så bra om jag kunde göra färdigt hela guiden utan att muppa till något. Av just nämnda anledning bumpar jag den här tråden och frågar åter igen: Vad menas med "#comment" och ser det jag gjort ut att vara gjort korrekt? ::)
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Lao Tzu skrev:Ursäkta om jag är lite jobbig men det skulle kännas väldans så bra om jag kunde göra färdigt hela guiden utan att muppa till något. Av just nämnda anledning bumpar jag den här tråden och frågar åter igen: Vad menas med "#comment" och ser det jag gjort ut att vara gjort korrekt? ::)
Sorry, missade att du hade skrivit något här så bra att du dumpar.

Vad som menas är att du ska kommentera bort raderna som börjar med $HDPARM.
Det gör du genom att sätta en # framför.
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Då så. Då är det bara sista saken kvar då, innan jag är färdig med guiden.

"Create a bogus /etc/pm/power.d/laptop-tools script to override /usr/lib/pm-utils/power.d/laptop-tools."
Om jag har förstått ovanstående mening korrekt ska jag skapa en falsk /etc/pm/power.d/laptop-tools skript för att köra över den andra. Hur gör jag det? Om jag skriver "gksudo gedit /etc/pm/power.d/laptop-tools" får jag en tom sida. Ska jag skriva in något där eller ska jag bara trycka på spara och sen stänga ner den?

(&?)
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Lao Tzu skrev:Då så. Då är det bara sista saken kvar då, innan jag är färdig med guiden.

"Create a bogus /etc/pm/power.d/laptop-tools script to override /usr/lib/pm-utils/power.d/laptop-tools."
Om jag har förstått ovanstående mening korrekt ska jag skapa en falsk /etc/pm/power.d/laptop-tools skript för att köra över den andra. Hur gör jag det? Om jag skriver "gksudo gedit /etc/pm/power.d/laptop-tools" får jag en tom sida. Ska jag skriva in något där eller ska jag bara trycka på spara och sen stänga ner den?
Vet tyvärr inte vad de menar.
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

Attans. Då får vi hoppas att någon annan vet och berättar. :)
Till dess får jag hålla ett öga på siffrorna och om det krisar (Gud förbjude) gå tillbaka till Windows en månad till dess att Ibex släpps.

(&?)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"