"Förenade kungariket"
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
"Förenade kungariket"
När jag går in i gnome-language-selector i Ubuntu 8.04 ser jag att det finns "Engelska (Förenade kungariket)", efter att man installerat engelska. Visst förstår jag att det är en översättning från "United Kingdom" men "Förenade kungariket" är inte något man säger på svenska, eller hur? Storbritannien är väl mer korrekt. Jag vet inte vad jag ska göra för att själv kunna föreslå denna ändring officiellt.
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: "Förenade kungariket"
Men "Förenta Staterna" säger man, konstigt nog ..
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
"(officiellt Förenade konungariket Storbritannien och Nordirland)"... Så då är det väll det som det ska stå? Jag tycker fortfarande att det borde står Storbritannien.TicToc skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/Storbritannien
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ska man ha riktigt officiella namn så borde det väl kanske stå "Konungariket Sverige" också.
- simonw
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
"Storbritannien" = England + Wales + Skottland
"Förenade konugariket Storbritannien och Nordirland" = England + Wales + Skottland + Nordirland
"Förenade konugariket Storbritannien och Nordirland" = England + Wales + Skottland + Nordirland
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
W. I. E. Gates
- Daniel Nylander
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Jag håller med om att Storbritannien är mer korrekt.