Mediatomb och PS3

tweeek

Mediatomb och PS3

Inlägg av tweeek »

Hejhej!

Jag har precis testat att använda programmet Mediatomb till att streama material till mitt PS3. Efter att ha följt guider på nätet så hittar mitt PS3 Mediatomb och jag kan bläddra igenom mp3-låtar, jpeg och .avi-filer i PS3. jpeg-bilder kan jag öppna i PS3, men .mp3-filer och .avi-filer står det "Datatypen stöds inte", och de fungerar inte att öppna. Har sett att man kan ändra i sin conf-fil för Mediatomb, vilket jag har gjort, testat en del olika varianter, men ingen har fungerat för mig.

Så, nån som vet hur jag gör för att kunna streama .mp3 och .avi till mitt PS3 med hjälp av Mediatomb?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
Cyberz

Re: Mediatomb och PS3

Inlägg av Cyberz »

Testa kör HFS iställe.... det ska funka under linux med WINE.
Funkar klockrent från windows.
tweeek

Inlägg av tweeek »

Använder tyvärr inte wine.

Skulle gärna vilja få Mediatomb att fungera med mitt PS3
brodertuck
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av brodertuck »

Hej hej,

Kanske lite sent om side men jag fick just (i går kväll faktiskt) Min dator att snällt streama filmer och musik till min PS3 näst intill felfritt.
Problemet för mig att jag inte får XVID filmer att fungera.

I vart fall, det jag hittils kommit på är att PS3 inte kan spela särskilt många format och därför kräver transcoding.
För att göra det i mediatomb behöver man använda sig av ett annat program (jag använder vlc) samt ändra i config.xml

Jag använde configen från http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=830268.

Om det är någon som vet hur man får xvid att fungera tar jag gärna all hjälp jag kan få.
brodertuck
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av brodertuck »

Hej igen, streaming fungerar utmärkt för mig i samtliga format nu om jag inte kör mediatomb med sudo-rättigheter.

/Björn
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

Häromdagen installerade jag Ubuntu 8.04.1 LTS till en kompis som är en riktigt invand Windows XP-användare.
Försökte Wine'a TVersity som han körde under Windows XP. Gränssnittet laggade som fan (det är flash-baserat).

Då googlade jag lite och hittade Mediatomb. Installerade, körde igång och allt fungerade direkt. Vi lyssnade på musik, kollade film och bilder med detsamma.
Se till att ha uppdaterad firmware på ditt PS3 och uppdatera Mediatomb också.
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"