Hur Ändrar jag språk på firefox???
Hur Ändrar jag språk på firefox???
Kan någon hjälpa mig att ändra språk på firefox, jag har installerat ubuntu svenska men firefox är ändå på engelska, hur gör jag??
och en annan fråga om jag laddar hem ett program hur installerar jag programet, och var lägger jag de??
och en annan fråga om jag laddar hem ett program hur installerar jag programet, och var lägger jag de??
Re: Hur Ändrar jag språk på firefox???
Det finns beskrivet i den här länken
Kolla först enligt den om du redan har språket du vill ha installerat under Verktyg -> Tillägg -> Språk
Kolla först enligt den om du redan har språket du vill ha installerat under Verktyg -> Tillägg -> Språk
funkar inte, blir svenska en stund tills jag stänger ner firefox, när jag öppna de igen blir de engelska, hur ladda jag ner sv till firefox, finns inte att välja...
Har du tillägget Firefox (sv-SE) under Verktyg -> Tillägg (Tools -> Addons)?
Har du ändrat under about:config (skrivs i url-fältet) så att står
Står sv-SE fortfarande angivet eller har det ändrats tillbaks till en-GB?
Har du ändrat under about:config (skrivs i url-fältet) så att står
Kod: Markera allt
general.useragent.locale standard sträng sv-SE
- Lao Tzu
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag har också samma problem. När jag kollar under Verktyg->Tillägg ser jag Firefox (sv-SE) 3.0.1 och kan välja "inaktivera" om jag vill. Jag antar att det därmed är inlagt och ska fungera.
Jag skrev in "about:config" i adressfältet och kollade in "general.useragent.locale standard sträng" och fann att det står "sv-SE" efteråt men likförbannat rödmarkeras nästan varenda ord jag skriver, i till exempel den här inläggsrutan. Det är något som inte stämmer med rättstavningsfunktionen på min dator. Kan tillägga att det är likadant på XP-burken här hemma.
Jag skrev in "about:config" i adressfältet och kollade in "general.useragent.locale standard sträng" och fann att det står "sv-SE" efteråt men likförbannat rödmarkeras nästan varenda ord jag skriver, i till exempel den här inläggsrutan. Det är något som inte stämmer med rättstavningsfunktionen på min dator. Kan tillägga att det är likadant på XP-burken här hemma.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Ok, det finns två möjligheter, slå av funktionen eller fixa rätt bibliotek.Lao Tzu skrev:Jag har också samma problem. När jag kollar under Verktyg->Tillägg ser jag Firefox (sv-SE) 3.0.1 och kan välja "inaktivera" om jag vill. Jag antar att det därmed är inlagt och ska fungera.
Slå av funktionen gör du under Redigera -> Inställningar -> Avancerat där du bockar av Använd automatisk stavningskontroll.
Välja vilket språkbibliotek för rättstavning du vill ha. Det gör du t.ex i inläggsrutan (den som jag just nu skriver i) genom att högerklicka och välja Språk.
- Lao Tzu
Haha, tack. Det funkar. Tur att det är så enkelt (även om det är lite pinsamt för en själv). Tidigare har sånt liksom ordnat sig själv när man har uppdaterat FF men men.
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka
(&?)
(&?)
Jag blir tokig, hur jag än gör så får jag engelska firefox... ladda jag hem svenska versionen så är den svensk tills jag stänger ner och öppnar upp firefox igen, hur ska jag göra??.. hjälp mig innan jag blir knäpp...
- Cadryc
Det här är kanske lite långsökt, men eftersom det verkar va nåt skumt så föreslår jag att du kollar System → Administration → Språkstöd och kolla så att Standardspråk är satt till Svenska, hjälper inte det så skulle du kunna prova att ta bort engelskan (ta bort bocken för det)
Det känns som sagt lite långsökt, men inget annat har ju hjälpt hittils så...
Det känns som sagt lite långsökt, men inget annat har ju hjälpt hittils så...
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Tror jag vet vad du kan ha råkat ut för. Händer en kompis till mig stup i kvarten.
Fungerar adblock med Firefox?
För min kompis blir allting på engelska helt plötsligt och adblock slutar att fungera. Det går att lösa genom att ta bort eller döpa om .mozilla i hemmappen. Mappen är dold så man måste välja "visa dolda filer".
OBS!!!! Tänk på att göra en säkerhetskopia på mappen innan borttagning eller spara dina bokmärken genom att välja Bokmärken/Ordna bokmärken och går upp i menyn Arkiv och välj Exportera.
Fungerar adblock med Firefox?
För min kompis blir allting på engelska helt plötsligt och adblock slutar att fungera. Det går att lösa genom att ta bort eller döpa om .mozilla i hemmappen. Mappen är dold så man måste välja "visa dolda filer".
OBS!!!! Tänk på att göra en säkerhetskopia på mappen innan borttagning eller spara dina bokmärken genom att välja Bokmärken/Ordna bokmärken och går upp i menyn Arkiv och välj Exportera.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Menar du att parametern general.useragent.locale ändras från sv-SE till en-GB när du startar om FF ??mr_kiv skrev:Jag blir tokig, hur jag än gör så får jag engelska firefox... ladda jag hem svenska versionen så är den svensk tills jag stänger ner och öppnar upp firefox igen, hur ska jag göra??.. hjälp mig innan jag blir knäpp...
EDIT:
Hittade denna felrapport!
Firefox 3.0 ignores general.useragent.locale (breaks extensions and firefox xpi language packs)