Gnome files är tillbaks igen

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Gnome files är tillbaks igen

Inlägg av toxic76 »

Tänkte bara tala om att sidan har öppnat nu igen :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Gnome files är tillbaks igen

Inlägg av Sid »

Bevare mig väl...
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

gnomefiles och getdeb är väl egentligen inga sidor som man ska hämta och installera programmen från (virusrisk om en väldigt liten) men för mig har getdeb varit en inspirationskälla när det gäller att finna programmen som man inte visste fanns. Dessutom brukar hemsideadressen stå med och då är det bara att besöka den om man nu inte hittar dom via Synaptic.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Sid

Inlägg av Sid »

ZX Spectrum skrev:gnomefiles och getdeb är väl egentligen inga sidor som man ska hämta och installera programmen från (virusrisk om en väldigt liten) men för mig har getdeb varit en inspirationskälla när det gäller att finna programmen som man inte visste fanns. Dessutom brukar hemsideadressen stå med och då är det bara att besöka den om man nu inte hittar dom via Synaptic.
Gnome files är väl att föredra eftersom de erbjuder källkod till skillnad från getdeb...
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Sid skrev:
ZX Spectrum skrev:gnomefiles och getdeb är väl egentligen inga sidor som man ska hämta och installera programmen från (virusrisk om en väldigt liten) men för mig har getdeb varit en inspirationskälla när det gäller att finna programmen som man inte visste fanns. Dessutom brukar hemsideadressen stå med och då är det bara att besöka den om man nu inte hittar dom via Synaptic.
Gnome files är väl att föredra eftersom de erbjuder källkod till skillnad från getdeb...
Jo, men jag tänkte mer på att dom flesta programmen på getdeb länkar till hemsidan för programmet. Där finns alltid källkoden tillgänglig och det uppskattar jag.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Sid

Inlägg av Sid »

ZX Spectrum skrev:
Sid skrev:
Jo, men jag tänkte mer på att dom flesta programmen på getdeb länkar till hemsidan för programmet. Där finns alltid källkoden tillgänglig och det uppskattar jag.
Så du går in på getdeb för att hitta källkoden?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

Eftersom du inte verkar förstå vad jag menar så försöker jag igen.

1. Går till http://www.getdeb.net och letar bland programmen.
2. Jag hittar något som jag tycker verkar bra.
3. Kollar med Synaptic om programmet finns med i ubuntus förråd.
4. Om det inte finns i Synaptic så finns det en trevlig liten länk vid varje program på http://www.getdeb.net där det står Home Page. Då kommer jag till sidan som tillhandahåller källkoden.
Bild
Sid

Inlägg av Sid »

ZX Spectrum skrev:Eftersom du inte verkar förstå vad jag menar så försöker jag igen.

1. Går till http://www.getdeb.net och letar bland programmen.
2. Jag hittar något som jag tycker verkar bra.
3. Kollar med Synaptic om programmet finns med i ubuntus förråd.
4. Om det inte finns i Synaptic så finns det en trevlig liten länk vid varje program på http://www.getdeb.net där det står Home Page. Då kommer jag till sidan som tillhandahåller källkoden.
Jag tycker det verkar korkat. Ja

Jag har inte haft några som helst problem med att hitta program innan getdeb kom till världen. Freshmeat, Sourceforge, etc...
Användarvisningsbild
ZX Spectrum

Inlägg av ZX Spectrum »

sourgeforge är bra men jag blev besviken en gång då programmet bara fanns till Windows.
Hade erfarenhet av detta när jag skulle hämta ett program som min bror brukade använda. Var för att rippa film.
Programmet fanns på sourgeforge men bara till Windows. :'(
Bild
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"