Tips till projektarbetet

Här diskuteras programmering och utveckling
Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Tips till projektarbetet

Inlägg av Iceron »

Hej, var ett tag sen jag skrev.. Men, jag håller på och knepar ihop ett projektarbete. Det ska vara ett eget program som kontrollerar en Telldus Tellstick (http://www.telldus.se/) skrivet i python, och det ska bli en form utav "hem automation". Men, efter att ha programmerat ihop och tänkt i några timmar så har jag slut på ideér.

Det jag har vid nuläget är en timerfunktion och en bluetooth funktion som känner av ifall tex. ens mobil är i närheten. Och även då såklart för att styra själva tellstick kontrollern.

Men har ni några ideér om funktioner så får ni gärna posta.
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Användarvisningsbild
HOLMEN
Fadder
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Re: Tips till projektarbetet

Inlägg av HOLMEN »

Låter som ett intressant projekt och en häftig produkt. Dock har jag inga ideér på rak arm...
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Kan du inte førsøka mappa signalerna från telefonens knappar till att starta och styra program på datorn?
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Jag förstår inte riktigt hur mobilen kommer in i bilden. Är det inte eluttag man kan stänga av och sätta på?

Jag tycker du ska bygga något i stil med http://blinkenlights.net/blinkenlights.
Användarvisningsbild
Iceron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av Iceron »

Helt rätt, den kontrollerar blandannat nexas fjärrströmbrytare.

Något blinkenlights projekt tror jag inte det ska bli, har inte nog stort hus ::) Och den känner av att mobilen är i närheten med hjälp av bluetooth, så att om man tex. kommer in i rummet så tänds ljuset, osv.
Stationär: p4@2.4ghz, 512MB DDR,  nvidia 7600gs | Laptop: intel c2d@1.5ghz 1gb DDR2 | Mediacenter: p4@3ghz, 1gb ram, nvidia 6100LE | Server: p3@550mhz, 512mb ram, 420gb hd.
Bild
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"