phpmyadmin failure hälp! :P

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
andreas35
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

phpmyadmin failure hälp! :P

Inlägg av andreas35 »

Jag installerade phpmyadmin på ubuntuservern, men jag missare kryssa i apache2, och ingen link i /var/www/ skapades =(
jag har provat på alla sätt att ominstallera, rensa upp med autoclean remove och de där:P men jag får inte upp den blå rutan där jag missade apache2 :(
I mitt sista försök, då /etc/phpmyadmin med filer, inte försvann när jag avinstallerade ??? , tog jag bort de filerna manuellt. Efter mina sista försök att installera så har inga nya filer dykt upp i den mappen heller :P alla goda tips och llösningar är välkomna =)

mvh
Andreas
andreas35
Utgåva: 10.04 Lucid LTS
Kontakt:

Re: phpmyadmin failure hälp! :P

Inlägg av andreas35 »

Kompis provade skriva hemsida.se/phpmyadmin och då funkade det =) bara lägga till filer jag tog bort o vips så gick det =) tack ändå

fattar dock inte varför, förut har jag varit van vid att en genväg legat i på ftpn. men nu var det ingen mapp som hette /phpmyadmin fast det funkar bra ändå=) godknowswhy x)
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: phpmyadmin failure hälp! :P

Inlägg av KiviE »

andreas35 skrev:Kompis provade skriva hemsida.se/phpmyadmin och då funkade det =) bara lägga till filer jag tog bort o vips så gick det =) tack ändå

fattar dock inte varför, förut har jag varit van vid att en genväg legat i på ftpn. men nu var det ingen mapp som hette /phpmyadmin fast det funkar bra ändå=) godknowswhy x)
Det beror på att du apache letar efter phpmyadmin på ett annat ställe =)
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"