Hur blir det med att retroaktivt tala om vilka som är nu varnade och varför?Emil.s skrev:Någon som vill säga något? Iom resultatet så finns det väl inte så mycket att diskutera...
Ska namnen på avstängda medlemmar publiceras?
- Konservburk
Re: Ska namnen på avstängda medlemmar publiceras?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Det brukar vara ganska vanligt att nya regler börjar gälla från det datum som beslutet tagits (alternativt en bestämd tidpunkt i framtiden) och inte retroaktivt.Konservburk skrev:Hur blir det med att retroaktivt tala om vilka som är nu varnade och varför?Emil.s skrev:Någon som vill säga något? Iom resultatet så finns det väl inte så mycket att diskutera...
More Mekaniserad at http://blippe.se.
- Konservburk
Jo, jag vet. Men det betyder inte att det behöver vara så även i det här fallet. Jag tycker att detta bör redas ut innan vi låser tråden.Mekaniserad Apelsin skrev:Det brukar vara ganska vanligt att nya regler börjar gälla från det datum som beslutet tagits (alternativt en bestämd tidpunkt i framtiden) och inte retroaktivt.
Omröstningen gällde ju "Ska namnen på avstängda medlemmar publiceras?" och inte "Ska namnen på medlemmar som stängs av publiceras?".
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag personligen bryr mig inte om jag hamnar i den tråden men givetvis ska inte andra som blivit avstängda tidigare hängas ut. Det måste klargöras.
Tror inte att det är någon som orkar gräva ner bland alla tidigare avstängningar heller...
Mitt förslag är att vi från och med NU publicerar info. Det gamla kan vi lägga bakom oss.
Mitt förslag är att vi från och med NU publicerar info. Det gamla kan vi lägga bakom oss.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- Konservburk
Jag pratar om nuvarande varningar/avstängningar, inte om gammalt som redan är överspelat.Emil.s skrev:Tror inte att det är någon som orkar gräva ner bland alla tidigare avstängningar heller...
-
Nuvarande varningar/avstängningar ska inte heller hängas ut tycker jag.Konservburk skrev:Jag pratar om nuvarande varningar/avstängningar, inte om gammalt som redan är överspelat.Emil.s skrev:Tror inte att det är någon som orkar gräva ner bland alla tidigare avstängningar heller...
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Instämmer, så blir bra.vulfgar skrev:Bra!Emil.s skrev:Är ju inte att man behöver skylta med det över hela forumet. Flashback är en utmärk inspirationskälla.
En undertavla till "Forum" blir bra.
EDIT:
Skapat:
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewforum.php?f=198
-
- AVREGISTRERAD
Angående de som eventuellt har dragit på sig varningar och sitter med x antal varningar idag, tycker jag inte behöver sättas upp i tavlan.
Däremot om de drar på sig ytterligare varningar efter dags dato, så ska den nya varningen postas i sin tavla med orsak och där då även anges hur många varningar denne sitter inne med totalt. Dock så behöver inte den gamla synden redovisas för någon orsak, det får vara i syndarens goda minne.
Däremot om de drar på sig ytterligare varningar efter dags dato, så ska den nya varningen postas i sin tavla med orsak och där då även anges hur många varningar denne sitter inne med totalt. Dock så behöver inte den gamla synden redovisas för någon orsak, det får vara i syndarens goda minne.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag må vara pedantisk men kan man tänka sig en liten rättstavning på rubriken till "Varningar och Bannlysningar".Emil.s skrev:Är ju inte att man behöver skylta med det över hela forumet. Flashback är en utmärk inspirationskälla.
EDIT:
Skapat:
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Inte mer än rätt. Tackar!ZX Spectrum skrev:Jag må vara pedantisk men kan man tänka sig en liten rättstavning på rubriken till "Varningar och Bannlysningar".Emil.s skrev:Är ju inte att man behöver skylta med det över hela forumet. Flashback är en utmärk inspirationskälla.
EDIT:
Skapat:
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Huga, 5 nivåer forumstrukturEmil.s skrev:Är ju inte att man behöver skylta med det över hela forumet. Flashback är en utmärk inspirationskälla.
EDIT:
Skapat:

-
- AVREGISTRERAD
Jag får det bara till 3?!upnorth skrev:Huga, 5 nivåer forumstrukturEmil.s skrev:Är ju inte att man behöver skylta med det över hela forumet. Flashback är en utmärk inspirationskälla.
EDIT:
Skapat:

Nåja, 4 i alla fall: Forumindex ‹ Engagera dig, var med och påverka ‹ Ubuntu Sverige ‹ Forum ‹ Varningar och Bannlysningar
-
- AVREGISTRERAD
Forumindex ‹ Forum ‹ Varningar och Bannlysningar = 3
Du kan ju gå direkt till forum från forumindex.
Edit: Insåg nu vad du egentligen menade. Och står man längst ned så hamnar man ju som du skrev i:
Board index ‹ Engagera dig, var med och påverka ‹ Ubuntu Sverige ‹ Forum ‹ Varningar och Bannlysningar = 5

Du kan ju gå direkt till forum från forumindex.
Edit: Insåg nu vad du egentligen menade. Och står man längst ned så hamnar man ju som du skrev i:
Board index ‹ Engagera dig, var med och påverka ‹ Ubuntu Sverige ‹ Forum ‹ Varningar och Bannlysningar = 5

Senast redigerad av 2 Kattskrället, redigerad totalt 20 gång.
-
Känner du att det är viktigt för nya medlemmar att se vilka elaka syndare vi har här?upnorth skrev:Nåja, 4 i alla fall: Forumindex ‹ Engagera dig, var med och påverka ‹ Ubuntu Sverige ‹ Forum ‹ Varningar och Bannlysningar
Nope, bara ett OT-inlägg om den allt mer komplexare forumstrukturen, men jag gillar din reaktion.Sid skrev:Känner du att det är viktigt för nya medlemmar att se vilka elaka syndare vi har här?upnorth skrev:Nåja, 4 i alla fall: Forumindex ‹ Engagera dig, var med och påverka ‹ Ubuntu Sverige ‹ Forum ‹ Varningar och Bannlysningar
-
- AVREGISTRERAD
Oavsett så tycker jag att det är en bra placering, lite lagom i skymundan.
- Urban Anjar
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag gillar inte direkt det här beslutet, men majoritetens vilja skaKattskrället skrev:Oavsett så tycker jag att det är en bra placering, lite lagom i skymundan.
naturligtvis respekteras. Placeringen är väl också helt OK.