Rösträtt för avstängda medlemmar
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Rösträtt för avstängda medlemmar
Jag kräver rösträtt för avstängda medlemmar i frågor som rör Ubuntu-sverige.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Re: Rösträtt för avstängda medlemmar
Jag tycker definitivt att du borde argumentera bättre för den saken. Man blir inte lätt avstängd från ubuntu-se...Sid skrev:Jag kräver rösträtt för avstängda medlemmar i frågor som rör Ubuntu-sverige.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
Jag tycker att det ingår i vårt samhälles struktur att man inte blir av med sin rösträtt för att man har gjort något dumt och därmed blivit bestraffad.Mekaniserad Apelsin skrev:Jag tycker definitivt att du borde argumentera bättre för den saken. Man blir inte lätt avstängd från ubuntu-se...Sid skrev:Jag kräver rösträtt för avstängda medlemmar i frågor som rör Ubuntu-sverige.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Ah, du menar att eftersom man som medborgare inte blir av med sin rösträtt i t.ex. fängelset så borde de som blivit avstängda få ha rösträtt i frågor som gäller forumet? Då bortser du från att om man blir bestraffad i samhället så förlorar man inte sin status som medborgare och därmed inte din rösträtt. I forumet är det just det du blir som avstängd, du är inte "medborgare" och har därmed blivit av med din rösträtt. Doch så är det så att så fort du åter är medlem (när straffet är avslutat) så är du åter medlem och du har inte återfått rösträtten.Sid skrev:Jag tycker att det ingår i vårt samhälles struktur att man inte blir av med sin rösträtt för att man har gjort något dumt och därmed blivit bestraffad.
Som avstängd är du "inte medlem" längre, och därmed utan rösträtt.
-
Det där verkar luddigt. Varför kan jag då fortfarande få hånfulla pm här när jag är avstängd?Mekaniserad Apelsin skrev:Ah, du menar att eftersom man som medborgare inte blir av med sin rösträtt i t.ex. fängelset så borde de som blivit avstängda få ha rösträtt i frågor som gäller forumet? Då bortser du från att om man blir bestraffad i samhället så förlorar man inte sin status som medborgare och därmed inte din rösträtt. I forumet är det just det du blir som avstängd, du är inte "medborgare" och har därmed blivit av med din rösträtt. Doch så är det så att så fort du åter är medlem (när straffet är avslutat) så är du åter medlem och du har inte återfått rösträtten.Sid skrev:Jag tycker att det ingår i vårt samhälles struktur att man inte blir av med sin rösträtt för att man har gjort något dumt och därmed blivit bestraffad.
Som avstängd är du "inte medlem" längre, och därmed utan rösträtt.
Uppenbarligen så är jag fortfarande medlem i forumet men ändå inte...
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vad jag minns det som så kunde du väl inte läsa dina pm? Har du fått pm av den typen jag antar du menar tycker jag du ska anmäla det till moderatorerna.Sid skrev:Det där verkar luddigt. Varför kan jag då fortfarande få hånfulla pm här när jag är avstängd?
Man kan väl få brev hem i blevlådan medans man sitter i fängelse som man inte kan läsa...Mekaniserad Apelsin skrev:Vad jag minns det som så kunde du väl inte läsa dina pm? Har du fått pm av den typen jag antar du menar tycker jag du ska anmäla det till moderatorerna.Sid skrev:Det där verkar luddigt. Varför kan jag då fortfarande få hånfulla pm här när jag är avstängd?
Visst borde man väl kunna få rösta i offentliga omröstningar även om man är avstängd, frågan är bara hur det skulle utformas....
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
-
Jag kan läsa dom nu och jag tänker fortfarande inte lämna ut några pm till moderatorerna.Mekaniserad Apelsin skrev:Vad jag minns det som så kunde du väl inte läsa dina pm? Har du fått pm av den typen jag antar du menar tycker jag du ska anmäla det till moderatorerna.Sid skrev:Det där verkar luddigt. Varför kan jag då fortfarande få hånfulla pm här när jag är avstängd?
De personer som propagerar för att det ska vara förbjudet att lämna ut saker från dolda tavlor och ändå lämnar ut pm är fel ute enligt mig. Vi kan kalla det "Lex Little John".
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Om någon skickat hånfulla pm till dig Sid, så tycker jag absolut att du ska antingen anmäla det till moderatorerna eller direkt till förtroenderådet.
PM funktionen är inte till för att häckla medlemmar med eller någon annan form av missbruk.
Förmodar att det är fullt möjligt att stänga av en medlems pm funktion om denne använder den i nån form av mobbningssyfte, alternativt utdela en varning.
PM funktionen är inte till för att häckla medlemmar med eller någon annan form av missbruk.
Förmodar att det är fullt möjligt att stänga av en medlems pm funktion om denne använder den i nån form av mobbningssyfte, alternativt utdela en varning.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Håller med om rösträtten, men som sagt.....hur det ska lösas blir en annan femma.Emil.s skrev:Visst borde man väl kunna få rösta i offentliga omröstningar även om man är avstängd, frågan är bara hur det skulle utformas....
-
Jag har bett administrationen att stänga av mina pm under min avstängning men det är tydligen omöjligt. Angående anmälan så lämnar jag inte ut pm.Kattskrället skrev:Om någon skickat hånfulla pm till dig Sid, så tycker jag absolut att du ska antingen anmäla det till moderatorerna eller direkt till förtroenderådet.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Varför då nämna dem, specifikt med det adjektivet?Sid skrev:Jag har bett administrationen att stänga av mina pm under min avstängning men det är tydligen omöjligt. Angående anmälan så lämnar jag inte ut pm.
EDIT: du - då
Senast redigerad av 1 Mekaniserad Apelsin, redigerad totalt 20 gånger.
-
JappMekaniserad Apelsin skrev:Varför du nämna dem, specifikt med det adjektivet?Sid skrev:Jag har bett administrationen att stänga av mina pm under min avstängning men det är tydligen omöjligt. Angående anmälan så lämnar jag inte ut pm.
Jag måste säga att jag har lite svårt att känna något behov av detta, främst av följande två anledningar:
* Hela poängen med straff är ju att de ska vara avskräckande nog för att folk inte ska överträda vissa bestämmelser och därmed orsaka problem - om nu rösträtt är en åtråvärd förmån får man väl se till att sköta sig, en väldigt enkel lösning på det problemet.
* På den här webbplatsen kan det vara ganska turbulent och det regelbundet, uppenbarligen behövs den här nivån av straff och kanske mer ändå för att bryta mönstret.
* Hela poängen med straff är ju att de ska vara avskräckande nog för att folk inte ska överträda vissa bestämmelser och därmed orsaka problem - om nu rösträtt är en åtråvärd förmån får man väl se till att sköta sig, en väldigt enkel lösning på det problemet.
* På den här webbplatsen kan det vara ganska turbulent och det regelbundet, uppenbarligen behövs den här nivån av straff och kanske mer ändå för att bryta mönstret.
-
Kan vi då inte också ta i från dem alla andra "rättigheter också"?upnorth skrev:Jag måste säga att jag har lite svårt att känna något behov av detta, främst av följande två anledningar:
Hur menar du, du får det nästan att låta som att de som blir straffade är offer av något slag?Sid skrev:Kan vi då inte också ta i från dem alla andra "rättigheter också"?
-
Det har jag aldrig påstått. Faktum är dock att du under en avstängning får pm vars enda avsikt är att bespotta dig. Du får även påhopp offentligt i forumet. Du får aldrig en möjlighet att besvara dessa påhopp. Jag skulle gärna slippa de rättigheterna.upnorth skrev:Hur menar du, du får det nästan att låta som att de som blir straffade är offer av något slag?Sid skrev:Kan vi då inte också ta i från dem alla andra "rättigheter också"?
Vill man kunna vara aktiv och bemöta påståenden eller kunna besvara PM är det ju bara att hålla sig på mattan och undvika att bli avstängd. Det är möjligt att jag är rätt ensam om den åsikten, men någon sympati för dem som blir avstängda har jag inte.
-
Så du tycker att du ska kunna bespotta mig när jag är avstängd?upnorth skrev:Vill man kunna vara aktiv och bemöta påståenden eller kunna besvara PM är det ju bara att hålla sig på mattan och undvika att bli avstängd. Det är möjligt att jag är rätt ensam om den åsikten, men någon sympati för dem som blir avstängda har jag inte.
Personligen försöker jag ägna mig åt lite mer konstruktiva saker än så, har du något exempel där jag gjort det ber jag så klart om ursäkt.Sid skrev:Så du tycker att du ska kunna bespotta mig när jag är avstängd?upnorth skrev:Vill man kunna vara aktiv och bemöta påståenden eller kunna besvara PM är det ju bara att hålla sig på mattan och undvika att bli avstängd. Det är möjligt att jag är rätt ensam om den åsikten, men någon sympati för dem som blir avstängda har jag inte.
Går det så långt att en avstängning blir aktuell får medlemmen i fråga kallt räkna med att det blir konsekvenser - en del av straffet som jag ser det. Men det är ju bra att du tar upp frågan om det finns en anledning att ändra reglerna, jag är emot det dock.