Hejsan,
Jag instalerade Ubuntu OS i går och en så länge har det gått bra, men nu när jag har instalerat "Tibia" så kommer ett litet problem, det kanske bara är att Clienten är fel kodad eller någonitng sånt,
jag har inte haft något problem med instalationen, men när jag väl är inne i speler så kan jag inte högerklicka på någons namn och sen tillexempel ta Whisper eller add to VIP, (kanske är svårt att
förstå vad jag menar om man inte har spelat spelet själv)
det kanske är någon annan som har haft eller har samma problem som jag har, vill inte byta tillbaka till vista för det är verkligen det dåligaste jag har varit med om.
Tack på förhand!
Problem med Tibia [LÖST]
Problem med Tibia [LÖST]
Senast redigerad av 1 Mix, redigerad totalt 20 gånger.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Problem med Tibia
Det finns en buggrapport angånenge Tibia på launchpad (där man kan posta buggrapporter om Ubuntu) https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/189746
Du kan registrera dig där och lägga en kommentar i buggrapporten om du vill
Där står det att det är relaterat till Compiz, dvs visuella effekter, närmare bestämt fönsterdekorationerna. Vad jag förstår så borde det fungera att avaktivera visuella effekter, då får man inga geleaktiga fönster
men prova å se om det hjälper.
Om man enkelt vill sätta på/stänga av Compiz ska fusion-icon vara bra har jag läst, man får en ikon uppe till höger i Ubuntu där man kan stänga av/sätta på Compiz. Installera genom System → Administration → Pakethanteraren Synaptic och sök på fusion-icon högerklicka → installera → klicka på Verktställ
Du kan registrera dig där och lägga en kommentar i buggrapporten om du vill
Där står det att det är relaterat till Compiz, dvs visuella effekter, närmare bestämt fönsterdekorationerna. Vad jag förstår så borde det fungera att avaktivera visuella effekter, då får man inga geleaktiga fönster

Om man enkelt vill sätta på/stänga av Compiz ska fusion-icon vara bra har jag läst, man får en ikon uppe till höger i Ubuntu där man kan stänga av/sätta på Compiz. Installera genom System → Administration → Pakethanteraren Synaptic och sök på fusion-icon högerklicka → installera → klicka på Verktställ
Har instalarat det nu, ska se om det blir någon skillnad eller inte, 
Instalerade även "X-Window" i Pakethanteraren Synaptic
Det enda som jag inte har (tror jag) är "libc version 6 or later" jag sökte på det i Pakethanteraren Synaptic men visste inte riktigt villken jag ska ta,

Instalerade även "X-Window" i Pakethanteraren Synaptic
Det enda som jag inte har (tror jag) är "libc version 6 or later" jag sökte på det i Pakethanteraren Synaptic men visste inte riktigt villken jag ska ta,
Nu funkar det
Tack en en gång för din hjälp <3

Tack en en gång för din hjälp <3

- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Problem med Tibia [LÖST]
Inte för att jag vänger med på var du fann "libc version 6 or later" (ser det i i länken jag postade) men funkar det så funkar det