Om du har så låg upplösning och texten är liten så undrar jag vad du har för skärm?? Min TV kör på den upplösningen ca.
Installerade envy någonting annat i t.ex. systemverktyg? Det borde ju finnas någon motsvarighet till nvidia-settings
Måste byta skärm...
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Re: Måste byta skärm...
En vanlig HP L1820...
Näe, jag tror bara envy installeras... Den hadde bara en st ATI driver, så jag tog den XD!
Näe, jag tror bara envy installeras... Den hadde bara en st ATI driver, så jag tog den XD!
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Bläddrade lite i "Upptäck Ubuntu Linux" och snubblade över ett stycke om grafikkortsdrivrutiner. Pröva att installera fglrx-control genom System → Administration → Pakethanteraren Synaptic
Det ska vara en motsvarighet till nvidia-settings som jag förstod det, kanske kan testa det senare.
Det ska vara en motsvarighet till nvidia-settings som jag förstod det, kanske kan testa det senare.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Jaha, och vad hittar jag den sen?
Asså, fglrx-control, jag kan inte hitta den på "Startmenyn"... Eller det kanske inte är grafikskt...
Asså, fglrx-control, jag kan inte hitta den på "Startmenyn"... Eller det kanske inte är grafikskt...