Redigeringsprogram för RSS

ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Redigeringsprogram för RSS

Inlägg av ubot »

Jag är på jakt efter ett program (eller tjänst på nätet) till Ubuntu som hjälper mig att redigera RSS-flöden. Man ska kunna hämta in ett rss-flöde från en site, sedan exportera ett redigerat flöde som nytt rss-flöde eller som fil. Det som är viktigt de tär att jag manuellt måste ha möjlighet att välja vilka inlägg som ska ingå i det nya rss-flödet. Om jag inte vill ha med några rubriker så måste jag ha möjlighet att ta bort just dom postningarna. Jag har hittat liknande tjänster på nätet, men då är det alltid någon filterfunktion som automatiskt filtrerar bort vissa typer av inlägg. Jag vill själv kunna "bocka av" inlägg utan att dom måste ha en viss tag eller kategori. Någon som känner till något om detta?

I och med att det går att filtrera bort inlägg ur ett RSS-flöde genom att filtrerar på katagori, titel mm automatiskt så borde det väl även gå manuellt?

Tanken är att jag ska ha programmet som en mellanstation där jag har möjlighet att ändra vilka inlägg som ska finnas med i rss-flödet när jag skickar det vidare. Det är klart att det här är möjligt, men frågan är om det finns ett sådant program?

orginal rss-flöde in -> redigera rss-flöde manuellt -> redigerat rss-flöde ut
ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Redigeringsprogram för RSS

Inlägg av ubot »

Är det ingen som har något tips på feed-editorer? Det måste ju bara finnas ett program (typ rss-läsare) som importerar och låter en exportera ett modifierat feed? Jag behöver inga automatiska filter utan behöver selektera ut posterna själva, dvs avgöra vilka poster som ska ingå i mitt nya feed.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"