Auto-playlist i VLC
Auto-playlist i VLC
Jag har en fundering. Jag kopierar och klistrar ofta in länkar till mediafiler från SVT och andra webbtv-kanaler i VLC. Går det inte att på något smidigt sätt infoga någon funktion i VLC som skapar en lista med mediafiler som sedan går att strömma i VLC? Så att man slipper hoppa mellan webbläsaren, svt play mm. Så att man bara behöver öppna och klicka på en länk i VLC, typ prenumerera på ett rss-flöde med länkar till videoströmmar?
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Auto-playlist i VLC
Det är iofs en liten annan sak, men i Synaptic (System → Administration → Pakethanteraren Synaptic) finns mozilla-plugin-vlc som man kan installera, då borde det va VLC som används i Firefox när man ska kolla på video. Tyvärr inget som jag testat själv.
Mhm, nja, tror jag testat det en gång i tiden utan framgång faktiskt. Det var innan jag fick tips om en guide som fick mplayer (tror ja) att fungera inbäddad på sidorna.Cadryc skrev:Det är iofs en liten annan sak, men i Synaptic (System → Administration → Pakethanteraren Synaptic) finns mozilla-plugin-vlc som man kan installera, då borde det va VLC som används i Firefox när man ska kolla på video. Tyvärr inget som jag testat själv.
Vad jag är ute efter är mer en rss-prenumeration på olika länkar till mediafiler så att man bara behöver starta tex VLC och sedan ha ett stort rss-flöde men länkar att klicka på för att spela upp direkt i VLC. Då slipper man gå vägen om webbläsaren liksom. Det är väl ganska smart? Eventuellt kan man ha en funktion som gör att man kan spara favoriter och så också.
Äsch, strunt samma. Jag tänkte bara att det kunde vara käckt att ha VLC som en slags plattform för webbtv, med en spellista importerad från olika rss-flöden eller liknande.