Panelproblem.

liftaren
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Panelproblem.

Inlägg av liftaren »

Hej igen !

Nu har jag åter stött på ett problem jag inte riktigt klarar av att lösa.

Håller på att dona lite med min desktop och försöker snitsa till den lite granna. Men stöter på ett problem med min panel när jag kör den genomskinlig.

Det fungerar utmärkt, men sen när jag kör igång ex. wc3 i fullskärm. Så hoppar den snett, typ som om man tittar på en sked i ett vattenglas om ni förstår vad jag menar :]. Bakgrundsbilden flyttar sig alltså lite i sidled på panelen. Startar jag om datorn så blir det bra igen, men sen testar jag att dra upp wc3 och stänga det direkt och då har den hoppat snett igen.

Det jag har igång på skrivbordet är AWN och Screenlets. Om det nu ska spela någon roll.

/ Johan
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: Panelproblem.

Inlägg av Urban Anjar »

Är det AWNs panel som kommer snett eller en vanlig ubuntu-panel? Jag har varit med om
att AWN har dummat sig ibland. Räcker det inte med att bara stänga AWN och starta den igen?
liftaren

Inlägg av liftaren »

Nej, det är alltså panelen med Program, Platser, System etc. Den som ligger i topp.

AWN är det inget problem med (än så länge) :)

Här är en skärmdump, la in en bild så det syns bra.

http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... ildcu8.png
liftaren

Inlägg av liftaren »

Följdfråga eftersom ingen verkar kunna hjälpa mig.

Problemet hade med compiz att göra för när jag avinstallerade allt med compiz i synaptic så blev det inte så.

Men AWN fungerar inte utan compiz? Eller är det bara att köra ex. Openbox istället för compiz och där köra AWN?

Eller är jag helt fel ute nu :]
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Att spela med CompizFusion igång är ingen hit alls. Du kan använda dig av fusion-icon för att enkelt slå av/på det.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
liftaren

Inlägg av liftaren »

Jo tänkte på det också, men samtidigt kände jag att vill ha något som inte krånglar. Väldigt störande att toppanelen. Det är det enda problemet jag har och compiz andvänder jag bara för att just kunna köra AWN.

Annars är jag ingen sån som vill ha mycket trix utan vill ha det så simpelt som möjligt så tänkte om det fanns något annat att föredra över compiz. Då det ibland känns som datorn blir lite seg av det också.

Du har inget förslag på varför panelen blir sådär? Blir när man kört i fullscreen och stänger ner. :S
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag tror det ska gå att köra AWN utan CompizFusion. Vill minnas att jag läste det någonstans, fråga mig inte vart för det minns jag tyvärr inte.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"