Tragiskt...
Tragiskt...
En nackdel med dagens IT.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=824858
inga kommentar, döm själva
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=824858
inga kommentar, döm själva
Re: Tragiskt...
Tja, tror iofs inte att TPB ær någon værsting i sammanhanget 

Tänkte kanske närmast på yttrandefrihetslagen och en av nackdelarna med dagens IT (informationsteknik, internet mm).upnorth skrev:Tja, tror iofs inte att TPB ær någon værsting i sammanhanget
Vad hade hänt om t.ex aftonbladet publicerat bilderna.
På aftonbladet finns en ansvarig utgivare.
Jag är inte absolut inte emot yttrandrefrihet...
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Vad kan man egentligen säga?
Yttrandefrihet - javisst. Givetvis ska vi ha det. Tyvärr inbegriper inte det automatiskt hänsyn, god smak, sans och måtta.
Man konstaterar att det finns alldeles för många idioter därute. If you pardon my French.....
Yttrandefrihet - javisst. Givetvis ska vi ha det. Tyvärr inbegriper inte det automatiskt hänsyn, god smak, sans och måtta.
Man konstaterar att det finns alldeles för många idioter därute. If you pardon my French.....
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Det handlar väl mer om offentlighetsprincipen, eller vad det heter. Det är offentlig information som tillgänglig att hämta ut för vem som helst som vill.
Är väl exakt samma ska på internet, om du inte vill ha informationen hämta inte hem den då i så fall.
Att förundersökningen inte är hemliga ligger väl ändå i allas intresse ?
Är väl exakt samma ska på internet, om du inte vill ha informationen hämta inte hem den då i så fall.
Att förundersökningen inte är hemliga ligger väl ändå i allas intresse ?
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
From Left to Right: Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle, Wizard on Bicycle.
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Absolut! Men fortfarande efterlyser jag ett visst mått av decorum hos den stora massan. Den som för liv och pina måste gotta sig i andras elände och sorg kan väl gå till källan och göra det då. Det verkar onödigt att lägga ut den så att somliga kanske ramlar på den av misstag. Ungefär som porrsidor med missledande adresser.gasol skrev:
Är väl exakt samma ska på internet, om du inte vill ha informationen hämta inte hem den då i så fall
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
TPB skulle tjäna på att växa upp och få lite smak och stil. De gömmer sig bakom floskler som "yttrandefrihet" och det befriar dem från att själva ta ansvar.
Det kommer att bli deras egen undergång.........
Det kommer att bli deras egen undergång.........
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- nicefinger
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Hmm .. Vilket är bäst, lägga ut offentliga eller icke-offentliga handlingar på TPB?
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Jag tycker det är ännu mera tragiskt att nyheterna och radio går ut med detta under varje nyhetssändning. Innan nyheterna tog upp detta var den en "mindre" grupp människor som är TPB normala användare som laddade ner innehållet och spridningen var någorlunda liten. Jag kan lova att tidningar, radio och nätupplagor har fått varje nyfiken invånare i detta land att besöka TPB och på så sätt ökat lidandet för familjen.
Då det var självklart redan från början att dem inte skulle radera innehållet så är syftet med detta att få lagen ändrad och införa ännu mera restriktioner av vår yttrandefrihet. PUL är redan en enorm inskränkning och detta kommer medföra ännu större inskränkningar.
Det är tragiskt att familjen får lida, men dem har verkligen satt sig själva i klistret då dem har gått till massmedia och på så sätt själva valt att exponera sig och TPB precis överallt. Det är dock resultatet som är ännu mer tragiskt och det är Beatrice Ask kommer få ännu mer mandat att censurera landets invånare.
// rancor
Då det var självklart redan från början att dem inte skulle radera innehållet så är syftet med detta att få lagen ändrad och införa ännu mera restriktioner av vår yttrandefrihet. PUL är redan en enorm inskränkning och detta kommer medföra ännu större inskränkningar.
Det är tragiskt att familjen får lida, men dem har verkligen satt sig själva i klistret då dem har gått till massmedia och på så sätt själva valt att exponera sig och TPB precis överallt. Det är dock resultatet som är ännu mer tragiskt och det är Beatrice Ask kommer få ännu mer mandat att censurera landets invånare.
// rancor
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Väl talat rancor!
Precis min poäng! TPB's stupida uppträdande vänder opinionen mot dem. Till slut får de stänga. Självgodhet, falsk sådan, inrymd i "yttrandefrihet".
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Jag tycker det är lite skoj att TPB blir kritiserad för att sprida dokument helt lagligt medan dom inte får någon kritik för att sprida upphovsrättsskyddade (eller som rättstavning föreslog, upphovsrättsKRYDDADE) handlingar 
Det tragiska är ju fan att Aftonbladet går till den utsatta familjen och drar upp det hela för dom!
Jag håller ändå vid min synpunkt, det är OFFENTLIGA handlingar som om man vill kan hämta ut vid rätt instans så varför är det så hemskt om man kan ladda hem dom på internet?

Det tragiska är ju fan att Aftonbladet går till den utsatta familjen och drar upp det hela för dom!
Jag håller ändå vid min synpunkt, det är OFFENTLIGA handlingar som om man vill kan hämta ut vid rätt instans så varför är det så hemskt om man kan ladda hem dom på internet?
The Black Mountain Scorpion Hoedown Bluegrass Experience Gang
Det känns som att de måste modernisera offentlighetsprincipen lite.
EDIT: TPB tjänar inte en krona på spektaklet, men kvällstidningarna tjänar desto mer. En bra nyhet säljer.
Undra hur mycket "blood money" de har tjänat på arbogamorden och mordet på Engla?
EDIT: TPB tjänar inte en krona på spektaklet, men kvällstidningarna tjänar desto mer. En bra nyhet säljer.
Undra hur mycket "blood money" de har tjänat på arbogamorden och mordet på Engla?
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
TPB tjänar pengar på reklam. Så de tjänar pengar på varenda storm som lockar användare dit.tweeek skrev:Det känns som att de måste modernisera offentlighetsprincipen lite.
Fel av mig. De tjänar pengar på annonser, och fler användare ger mer annonsintäkter, helt rätt.mcNisse skrev:TPB tjänar pengar på reklam. Så de tjänar pengar på varenda storm som lockar användare dit.tweeek skrev:Det känns som att de måste modernisera offentlighetsprincipen lite.
TPB har dock inte gjort något för att få dessa extra användare och de extra pengarna. Det är en enskild användare som har lagt upp materialet och det är andra användare och media som har uppmärksammat det. TPB har hållit fast vid sin vanliga policy, och torrenten tas således inte bort.
Kvällstidningar gör allt för att sälja upplagor och gottar sig i andra olycka. Jag tycker det är osmakligt.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Familjen och deras advokat hade kunnat be om sekretessbeläggning av bilderna, och direkt fått det. Nackdelen är inte IT, det är att familjen inte fått reda på det och försvarsadvokaten inte gjorde sitt jobb och upplyste dem om det.
Vidare borde alla offentliga handlingar vara lätt nedladdningsbara.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hear, hear!Mekaniserad Apelsin skrev:Familjen och deras advokat hade kunnat be om sekretessbeläggning av bilderna, och direkt fått det. Nackdelen är inte IT, det är att familjen inte fått reda på det och försvarsadvokaten inte gjorde sitt jobb och upplyste dem om det.
Jag tycker att det är både motbjudande och oroväckande att vissa media nu skriker efter mer och starkare censur för att en myndighet valt att inte använda sig av den censurbefogenhet som redan finns och hade kunnat användas i det här fallet. Det är inte TPB som är skurkarna i sammanhanget, det är advokaten och domstolen. Attackerna på TPB är bara en, alltför uppenbar, dimridå för att inskränka friheten att dela allmänt tillgängliga, offentliga handlingar.
Den egentliga skurken är den som hämtat ut en offentlig handling för att sen lägga ut "bilderna" på nätet.Det är inte TPB som är skurkarna i sammanhanget
Nej, det ær bara bra. Det enda felaktiga i sammanhanget ær att media ær sponsorkåta och utnyttjar en familj som genomgått en tradegi och stæller dem emot TPB som ær kænda før att aldrig ta bort något som ansetts "opassande" och som dessutom agerar helt rætt hær - det ær inte deras problem att deras tracker ær uppmærksammad liksom.Rune.K skrev:Den egentliga skurken är den som hämtat ut en offentlig handling för att sen lägga ut "bilderna" på nätet.Det är inte TPB som är skurkarna i sammanhanget