Hur hittar jag usb-minnet i Quanta? [LÖST]

Användarvisningsbild
Hymer
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Hur hittar jag usb-minnet i Quanta? [LÖST]

Inlägg av Hymer »

Quanta verkar vara en perfekt web-editor för mig, men jag har två grundläggande problem.

1. ??? Jag försöker öppna mina html-filer som jag gjorde i windows innan jag blev Linux-frälst och sparade på usb. Jag kan öppna usb-minnet och ser innehållet utanför Quanta, men jag hittar inte den när jag försöker öppna den inom Quanta. File, Open och Filter: All files borde vara det vanliga sättet, men där hittar jag inte någonting som motsvarar windows Den här datorn och Usb-minnet inom den.
2. ??? När jag klickar på Help, Quanta Handbook, får jag svar att Could not launch the KDE Help center:. Could not find service 'khelpcenter'. Jag skulle vilja länka den handboken också.
Senast redigerad av 1 Hymer, redigerad totalt 13 gånger.
Användarvisningsbild
DeepThought

Re: Hur hittar jag usb-minnet i Quanta?

Inlägg av DeepThought »

Testa att starta Quanta, välj Öppna fil och klicka på Lagringsmedia i kanten. Om det inte dyker upp något kan du testa att klicka på Refresh-knappen ovanför snabblänkarna (högt upp till vänster).

Fungerar inte det får du testa att manuellt gå till platsen /media genom att mata in det i sökvägsfältet. Där borde din USB-disk vara monterad. Om du valt en annan monteringsplats ligger den givetvis monterad där istället :)

Lycka till, och fråga om något är oklart!

EDIT: Just det! Testa att installera paketet khelpcenter, så borde hjälpen bli tillgänglig! Du kan söka efter det i Pakethanteraren Synaptic, eller klicka här: khelpcenter.
Användarvisningsbild
Hymer
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Hur hittar jag usb-minnet i Quanta?

Inlägg av Hymer »

Tack så mycket, DeepThought! Jag kopierade Usb-minnet till Skrivbordet. Fast jag såg den där redan när jag öppnade Linux. Det var bara en genväg antagligen. Hur som helst, det gick att öppna den därefter.
Jag beundrar möjligheterna i Linux och överväldigad snabbheten och hjälpsamheten i det här forumet.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"