Xbox...

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
samurai
Kontakt:

Re: Xbox...

Inlägg av samurai »

Tjo...
Jag pillade ihop den här guiden här i forumet i våras...
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 19&t=23293

Det finns som påpekats här flera sätt att streama grejer från sin dator. Men nu kör jag UBUNTU och jag har valt att streama med ccxsteam.
Jag använder boxen dagligen. Man behöver inte packa upp rarade DVDer eller filmer, den streamar direkt ur den packade filen, och tar alla film och ljudformat.
Egentligen enda gången man behöver en stor hdd i boxen är om man ska lagra spel.
Jag har haft min xbox i flera år (typ 5) med samma chip. Ett enkelt alladin för drygt 100 kr.

Underbart med XBOX :)
svartis
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Re: Xbox...

Inlägg av svartis »

Man behöver inte ens ccxstream längre. XBMC har inbyggt stöd för rar. Tillomed fler skivor. Så har du en mapp med cd1 och cd2 så bakas den ihop. Så jäkla smidigt! Bästa mediaspelarn helt klart.
samurai skrev:Tjo...
Jag pillade ihop den här guiden här i forumet i våras...
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 19&t=23293

Det finns som påpekats här flera sätt att streama grejer från sin dator. Men nu kör jag UBUNTU och jag har valt att streama med ccxsteam.
Jag använder boxen dagligen. Man behöver inte packa upp rarade DVDer eller filmer, den streamar direkt ur den packade filen, och tar alla film och ljudformat.
Egentligen enda gången man behöver en stor hdd i boxen är om man ska lagra spel.
Jag har haft min xbox i flera år (typ 5) med samma chip. Ett enkelt alladin för drygt 100 kr.

Underbart med XBOX :)
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"