Introducing the Jaunty Jackalope Ubuntu 9.04
Introducing the Jaunty Jackalope Ubuntu 9.04
Bland nyheter till version 9.04 så kommer en av de sakerna jag längtat mest efter, snabbare boot.. Dessutom så verkar mark förståt att man skall samla alla de bästa i opensource världen till detta projekt då det kommer att bli det största OS släppet nånsin från Opensource... mer info finns här:
https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... 00481.html
https://lists.ubuntu.com/archives/ubunt ... 00481.html
Re: Introducing the Jaunty Jackalope Ubuntu 9.04
Kodnamnen blir bara töntigare för varje release. "Jaunty Jackalope", vafan?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Jackalopen är en mytomspunnen korsning mellan en kanin och en antelop... fast egentligen spelar väll inte kodnamnen någon roll...
Haha, kan du komma på ett "coolare" namn sjælv eller?dmz skrev:Kodnamnen blir bara töntigare för varje release. "Jaunty Jackalope", vafan?

"Hardly Helpful".upnorth skrev:Haha, kan du komma på ett "coolare" namn sjælv eller?dmz skrev:Kodnamnen blir bara töntigare för varje release. "Jaunty Jackalope", vafan?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jackalope har en härligt humoristisk klang tycker jag
Vågar man inte uttala namnet så säg "nio nollfyra" istället
De ska iaf satsa på att minimera starttiden, vilket jag tycker är väldigt trevligt. Men innebär det att de inte hunnit implementera upstart i Intrepid ?
BTW Intrepid låter som ett rymdskepp i Star Trek, så jag gillar det namnet också
Hardy får mig att minnas Hardy Nilsson, inget illa med det men jag påminns om OS-hockeyn 02 (var det väl?)

Vågar man inte uttala namnet så säg "nio nollfyra" istället

De ska iaf satsa på att minimera starttiden, vilket jag tycker är väldigt trevligt. Men innebär det att de inte hunnit implementera upstart i Intrepid ?
BTW Intrepid låter som ett rymdskepp i Star Trek, så jag gillar det namnet också

Hardy får mig att minnas Hardy Nilsson, inget illa med det men jag påminns om OS-hockeyn 02 (var det väl?)

Hehe, tycker ändå att det är lite kul med sånna här lite "oseriösa" namn, men ändå inte. Samma med Debian som kör på med Toy story.dmz skrev:"Hardly Helpful".upnorth skrev:Haha, kan du komma på ett "coolare" namn sjælv eller?dmz skrev:Kodnamnen blir bara töntigare för varje release. "Jaunty Jackalope", vafan?

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Hardly Helpful är det roligaste jag läst i detta forum! Kanon!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Niklas Andersson skriver också om Jaunty Jackalope och också nya samarbetet med Google i sin blogg Open Force och länkar vidare till sin egen artikel i TechWorld. 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<