[quote="plun"]Meget märkligt.....

Skälen till att man förankrar ett "styrdokument" är många men det är främst en trygghet för ett
projekt att slippa bli "knivhuggna" (sparkade om det är kommersiellt) om och när saker inte går som tänkt.
I det här dokumentet så står då allt viktigt som styr projektet. Beskrivning, Huvudbeslut, Tidplan, Dokumentation, Remisshantering, Resurser, Ansvar, (Budget)
Jag skulle direkt "frysa" projektet och jobba fram ett riktigt styrdokument och efter det börja med det måhända roliga med att "bygga".

[/quote]
Hur mycket man än dokumenterar kan man inte skriva bort det ansvar man har, mot projektets intressenter. Dessa kan vara uppdragsgivaren till projektet (projektägaren), projektdeltagarna, delprojektledarna och dess projektdeltagare, de "slutkunder" som skall nyttja utkomsten av projektet etc etc. Om man inte levererar det man lovat, spelar dokumentation ingen som helst roll, kan jag försäkra dig.
Jag har jobbat med avancerad projektledning med just projekt i en processform för ett av de större företagen i detta avlånga land. Dessutom har jag arbetat som projektägare och suttit i många styrgrupper under årens lopp.
Jag lovar dig att alla som deltar i detta projekt har en mycket god kännedom om projektets mål, syfte, metod, tidplan ansvar etc, du behöver inte vara ett dugg tveksam kring det. Allt kommunikation, kring projektet, behöver inte vara skriftlig, som du verkar tro.
För övrigt vill jag hänvisa till tidigare posts med avseende på din/er hantering rörande den kritik du/ni framför utan att den är relevant och faktabaserad.
Ge dig nu
Micke