Tycker att hela den nuvarande sektionen "Avancerat bruk" är rätt så bra. Möjligt att "Tips/Trix" kan flytta ut, men var det inte tal om att ta bort den helt?
Men annars så är det en bra början.
Dock så undrar jag vad sektionerna
--- Lär dig Ubuntu och GNU/Linux
--- Vanliga frågor/problem
Har för funktion... "Lär dig GNU/Linux". Är ju bra att lära sig hur det funkar, men hur? Guider eller vad? Passar nog bättre i Wikin i såfall.
Samma med "Vanliga frågor/problem"
- Program sektionen håller jag helt med om. Utmärkt förslag. Dock så är jag lite skeptisk till en helt egen kategori för skrivbortdsmiljöerna. Tycker att tavlan "Skrivbord" funkar rätt bra i dagsläget.
Att tänka på är även att vi vill kunna arkivera delar av forumet vid ett nytt versionssläpp. Är väl därför forumet ser ut som idag...
Allt i "Använda X/K/Ubuntu (8.04 Hardy LTS)" kan enkelt arkiveras, och lika enkelt kan man skapa en ny sektion för Intrepid när den släpps.
Men samtidigt så vill vi ju inte arkivera något av det i "Avancerat Bruk", iom att delar av det är saker som knappt har ändrats sedan 90 talet, och därmed knappast kommer att ändras inom de närmsta åren heller.
Mitt förslag är att vi skippar specifika "Kubuntu/Xubuntu tavlor", och låter alla officiella gå under en tavla. Och sen kan vi ha en tavla för övrigt, tex *BOX och Enlightenment.
Kombinerar man det med upnorths förslag så borde det bli något i stil med:
Använda K/X/Ubuntu 8.10 Intrepid
--- Grafik
--- Kontor
--- Internet
--- Multimedla
--- Spel
--- Verktyg
--- Skrivbord
----- Övriga skrivbordsmiljöer*
--- System
* *BOX och E17 osv...
Sen kanske man kan byta namn på "Forumadministrationen informerar" till bara "Information". Finns säkert fler namn att ändra.
Kommentera gärna. Nu ska jag sova. God natt!