Vi som har 8800GT

Grafikkort, TV-kort och webbkameror
interbastian
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Vi som har 8800GT

Inlägg av interbastian »

Cadryc skrev:Det heter väl nvidia-settings ? Alt+F2 → gksudo nvidia-settings

Tror inte att det installeras automatiskt, men det finns i Synaptic.
Tack för tipst Cadryc, jag har installert nvidia-settings nu. Vet dock inte vilka inställningar jag ska ändra på för att kunna använda extra visuella effekter, när man högerklickar på skivbordet får upp inställningar för utseende och visuella effekter.

Här du något ytterligare bra tips?
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

jadu, inte riktigt mitt område, men det verkar ändå som att drivrutinen inte kom in helt rätt. Prova att avaktivera den proprietära drivrutinen, starta om och aktivera den på nytt, på så sätt borde drivrutinen installeras om.

Hjälper inte det så kan man installera drivrutinen med ett program som heter Envy istället, finns i Lägg till/ta bort. Installera, ta bort den proptietära drivrutinen, starta om, starta Envy och installera. Det kanske funkar bättre, har inte använt Envy så mycket själv men har läst mycket positivt om det.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
interbastian
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av interbastian »

Hmm, märkte när jag avaktiverade den prioritära drivrutinen att det inte gjorde någon som helst skillnad jämfört med när den var aktiverad.

Samma meddelanden visades upp under visuella effekter att ett snabbare grafikkort krävdes.

Eftersom prestandan i min dator för övrigt bör klara de extra visuella effekterna, tänker jag leta efter svar på mitt problem i en ny forumtråd. Denna tråd är trots allt skapad för ett annat ämne.

Om någon är nyfiken så är detta min dator: Intel Core 2 Duo E6750 2GB 8800GT, 500GB, DVDR RW.

Förresten, Envy fungerade inte alls eftersom den inte hittade något sound card installerat. Verkar inte vara gjort för grafikkort.

Ha det så bra.
Skriv svar

Återgå till "Bild"