Hejsan !
Vet inte alls om detta är rätt ställe att lägga denna tråden men jag provar.
Jag har ett domän namn som ligger på ett webhotell men så skulle jag vilja ha en subdomän som riktas till mitt ip nummer här hemma så min server här tar hand om den trafiken går detta att lösa?
/Force
Subdomäner till ett annat ip nummer.
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Subdomäner till ett annat ip nummer.
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Re: Subdomäner till ett annat ip nummer.
Ja, det går bra, jag har själv gjort det på loopia.
Om du nu menar www.abc.se + hem.abc.se.
Om du nu menar www.abc.se + hem.abc.se.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Tråden är flyttad till Avancerat bruk > Nätverk / Säkerhet / Servrar
Det är alltså webbhotellet som "sköter" domänen?
I sådant fall är det med dem du ska höra.
I sådant fall är det med dem du ska höra.
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Ja jo domän namnet ligger på ett webbhotell och dom använder sig av cpanel. varit inne och kollat lite där under subdomäner men hittar inget där man kan länka vidare till ett annat ip nummer.
*edit jo nu fick jag det att fungera faktiskt men problemmet är att när man i cpanel så vidarbefodrar man till sitt ip nummer och då är inte subdomän adressen längre utan då blir det änns ip nummer i adressfältet och jag skulle vilja ha subdomän adressen.
*edit jo nu fick jag det att fungera faktiskt men problemmet är att när man i cpanel så vidarbefodrar man till sitt ip nummer och då är inte subdomän adressen längre utan då blir det änns ip nummer i adressfältet och jag skulle vilja ha subdomän adressen.
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me