Ännu en fet prishöjning på oboy, nu jävlar

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Ännu en fet prishöjning på oboy, nu jävlar

Inlägg av TForsman »

Först var oboy i 1 kg paket, kostade ca 25 kr. Sen sänktes innehållet till 800 gram med samma pris som 1 kg kostade.
Nu har det hänt igen, 700 gram är dem idag och kostar detsamma som förut. ingen prisskillnad förutom att den kanske har höjt en krona sen den var på 1 kg.

Nu är jag sååå trött på prishöjningen och sänkningen på innehållet och mailat dem. Är du en oboby älskare, maila dem du också och påpeka deras groteska prishöjningar.

http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/p ... ef=1&Mid=1

Bild
Min personliga blog | Min personliga Linux dist |

Gamla hederliga Zinden som har bytt användarnamn.
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Ännu en fet prishöjning på oboy, nu jävlar

Inlägg av upnorth »

Var är det där för bloatad skit? Börja med kakao, grädde och socker istället ;D
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

På Kiel-färjan, i hamnen i Kiel, frågar jag receptionen huruvida det är billigare med cigg på båten eller i land - och får svaret att det är billigare på båten.

Dock glömmer jag köpa cigg innan jag går i land och tvingas köpa ett paket ändå, fast inte f-n var det dyrare än på båten - tills jag insåg att det bara var 17 cigg i paketet istället för 20, hehe...

Det där gör dom ju hela tiden, sänker från 1000 till 900g o.s.v. - allt blir ju dyrare, så enkelt (och dj-vligt) är det...
Användarvisningsbild
omnius
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av omnius »

För de som har missat det kan det fyllas i att det råder en fet jävla matkris i hela världen (vilken tur att EU jobbat på att bränna europas reservlager av spannmål de senaste åren) med påföljden att priserna på mat har skjutit i höjden. Tyvärr kommer priserna fortsätta att stiga. Frågan är hur mycket.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Sluta med Oboy. Det innehåller bara socker.. :P Du är ju hungrig efter 10 min igen. :P Drick mjölk och juice till frullen, lite nyttigt bröd till det så blir det bra.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Hund, pressar du juicen själv? Annars får du i dig lika mycket socker från den ;)
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

upnorth skrev:Var är det där för bloatad skit? Börja med kakao, grädde och socker istället ;D
Yes! 8) Då kan man också ta betydligt mer kakao än socker så att det smakar choklad.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

vulfgar skrev:
upnorth skrev:Var är det där för bloatad skit? Börja med kakao, grädde och socker istället ;D
Yes! 8) Då kan man också ta betydligt mer kakao än socker så att det smakar choklad.
+1 På den! :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

upnorth skrev:Hund, pressar du juicen själv? Annars får du i dig lika mycket socker från den ;)
Jag dricker bara juice med 100% juice, dvs inget tillsatt socker. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Flärp

Inlägg av Flärp »

Aaaah! Min ungdoms högkvalitativa livsmedel; O'Boy ... och Kalas-Puffar. Är det konstigt att man har ett sockerberoende???

Köpte Kalas-Puffar för att kolla hur de smakade nuförtiden och såg att sockerhalten dragits ner. Men inte var det som jag minns det.
De var sååå söta att det blev äckligt. Eller också är det mina smaklökar som vuxit till sig.

Det jobbigaste är att O'Boy fortfarande smakar bra. Känner f ö en engelsman som såg till att få O'Boy importerad till honom när man åkte över. Enligt honom fanns det ingen motsvarande cholkladdryck i hans hemland som smakade lika bra som O'Boy. Numera har han flyttat hit och kan själv kila förbi butiken och köpa en förpackning. ;D

P.S.
När skall den svenska godisuppfinningen från 1953; Daim, återigen stavas som den borde och en gång gjorde; "Dajm"?
D.S.
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

Hej!

Tack för Ditt email.
De nya förpackningsstorlekarna är burk 450 g och påsar 700 g och 1100 g. Vi ser kontinuerligt över våra förpackningar och dess storlekar så att vi håller vårat sortiment uppdaterat utifrån konsumenternas behov. O'boy konsumenten är allt från den stora barnfamiljen till en man/kvinna i 45-60 årsåldern utan barn - vår ambition är att tillgodose alla konsumenter
Vad gäller prissättningen är det inget vi bestämmer över, utan det är butiken som sätter priset.

Med vänlig hälsning
Kraft Foods Sverige AB
Den där 1100 g har jag inte sett än i min butik, får väl hoppas att det stämmer. Det där med prisättningen, vete fanken om det stämmer.

Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

Jag är så gammal så jag minns när O'boy fanns i stora plåtburkar. Kaffet fanns på den tiden i likadana burkar.
2 kilo tror jag det var i dom.
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

Hej!

Tack för Ditt e-mail.

Det vi gjort med O’boy är en storleksförändring för att vi ville uppdatera och anpassa vårt sortiment så att det skulle finnas flera olika storlekar av O’boy på marknaden, både 700 g, 1100 g refill och 450 g i burk. Vi tycker det är väldigt tråkigt om Du som är vår konsument inte upplever det så.
Samtidigt är vi tacksamma för att Du kontaktat oss. Vi tar hänsyn till vad våra konsumenter tycker när vi förändrar sortimentet och Din åsikt kommer att vara en del av grunden till vårt beslut nästa gång vi ändrar sortimentet.

Beträffande priset så kan det variera mellan butiker. Det är inte heller vi som sätter priset ute i butik. Det gör butiken eller eventuell butikskedja. Men vi vet att prisbilden på O’boy länge har legat mycket lågt och jämfört med Konsumentprisindex så har priset på O’boy haft en negativ utveckling under de senaste åren.

Med vänlig hälsning
Kraft Foods Sverige AB
Kunde inte låta bli att skicka ett litet brev till dom.. detta fick jag tillbaka :)
Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

nicefinger skrev:Jag är så gammal så jag minns när O'boy fanns i stora plåtburkar. Kaffet fanns på den tiden i likadana burkar.
2 kilo tror jag det var i dom.
Har en sån rund plåtburk på 2 kg ;D med vit plastlock. Tyvärr avänds den inte men ligger i skåpet :D

Användarvisningsbild
TForsman
Kontakt:

Inlägg av TForsman »

BadOmen skrev:
Hej!

Tack för Ditt e-mail.

Det vi gjort med O’boy är en storleksförändring för att vi ville uppdatera och anpassa vårt sortiment så att det skulle finnas flera olika storlekar av O’boy på marknaden, både 700 g, 1100 g refill och 450 g i burk. Vi tycker det är väldigt tråkigt om Du som är vår konsument inte upplever det så.
Samtidigt är vi tacksamma för att Du kontaktat oss. Vi tar hänsyn till vad våra konsumenter tycker när vi förändrar sortimentet och Din åsikt kommer att vara en del av grunden till vårt beslut nästa gång vi ändrar sortimentet.

Beträffande priset så kan det variera mellan butiker. Det är inte heller vi som sätter priset ute i butik. Det gör butiken eller eventuell butikskedja. Men vi vet att prisbilden på O’boy länge har legat mycket lågt och jämfört med Konsumentprisindex så har priset på O’boy haft en negativ utveckling under de senaste åren.

Med vänlig hälsning
Kraft Foods Sverige AB
Kunde inte låta bli att skicka ett litet brev till dom.. detta fick jag tillbaka :)
Frugan ska maila med, undra om dem börjar tänka till om dem helt plötsligt får flera mail :)

Användarvisningsbild
Flärp

Inlägg av Flärp »

vi vet att prisbilden på O’boy länge har legat mycket lågt och jämfört med Konsumentprisindex så har priset på O’boy haft en negativ utveckling under de senaste åren.

Med vänlig hälsning
Kraft Foods Sverige AB
"Negativ utveckling"? Är det ur tillverkarens eller konsumentens synvinkel? Kanske både och.
tweeek

Inlägg av tweeek »

På Plus som går just nu på SVT1 pratade de om just detta.
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Jag börjar misstänka att den här trådens syfte är att göra reklam för O'boy.
Funderar lite på att anmäla till någon av moderatorerna att det förekommer kommersiell reklam på ubuntu-se.org
Eller så får jag gå till affären och köpa ett paket med O'boy... :)
tweeek

Inlägg av tweeek »

Rune.K skrev:Jag börjar misstänka att den här trådens syfte är att göra reklam för O'boy.
Funderar lite på att anmäla till någon av moderatorerna att det förekommer kommersiell reklam på ubuntu-se.org
Eller så får jag gå till affären och köpa ett paket med O'boy... :)
Glöm inte att nämna TForsman när du köper paketet ;]
Rune.K

Inlägg av Rune.K »

Glöm inte att nämna TForsman när du köper paketet ;]
Har han aktier i O'boy eller royalty på varje sålt paket ???
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"