Kikat runt lite på forumet och på ubuntuforums. Men inte hittat det jag söker, lite svårt att riktigt veta vad jag ska söka på.
Men iallafall. Kör ventrilo 2.1.4 för tillfället men hade samma problem på nyaste. Jag kan bara prata när jag är i själva ventrilofönstret, dvs. har det uppe. Klickar jag på ex. skrivbordet för att "avmarkera" fönstret och trycker på "prataknappen" så fungerar det itne. Detta förstör ju då som ni kanske förstår hela poängen.
Har fungerat tidigare, sen försökte jag mig på att kompilera wine 0.9.45 och tog då bort det nyaste wine. Misslyckades med kompileringen, och la in nyaste igen för jag behövde använda det för tillfället. Och då fungerade det inte längre. Tog bort det och installerade om och sedan installerade jag den gamla versionen. Men problemet kvarstår.
Kan det ha hänt något då jag inte avinstallerade medans jag tog bort wine? Det känns konstigt då jag bytt så och provat massa gånger tidigare. Känns som att "knappen" inte blir global på något sätt.
Tacksam för all hjälp :]
, Johan
Ventrilo, endast "markerat"
Re: Ventrilo, endast "markerat"
Det funkade alltså före din ominstallation av Wine, men inte efteråt?... Har fungerat tidigare, ...
Om så är fallet, prova total borttagning av alla filer som har med Wine att göra, och därefter använd Synaptic, eller Deb-paket, för installation av Wine.
Jag bara gissar... men något av programmen kanske råkade bli inställt på att använda ett annat ljudsystem än resten av systemet? T.ex. oss eller alsa istället för pulse, eller så är det pulse som strular, och då kanske du kan välja alsa istället?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Tog bort wine genom synaptic och total borttagning eller vad det heter. Och installerade det igen utan resultat. Något annat förslag? :{
Har du några fler ledtrådar att ge?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Gjorde så att jag tog bort allt som hade med ventrilo att göra i registren och startade om och ominstallerade. Fungerade då inte i windowsmiljö med att man "avmarkerade" ventrilofönstret. Men sen när jag drog igång ett spel i fullscreen så fungerade det. Vette sjutton hur det gick till, men får väl vara nöjd med det för tillfället