Hej igen, jag skulle vilja komplettera utbudet av videosar som är möjliga att se på svt*s (SverigesRadioTV's) webbsida. Rapport och aktuellt går, flash fungerar nu och vlc klarar många format. Där är några kvar, det verkar vara sådana som Windows mediaplayer ordnar för Windows.
Tex. programmet "Vem vet mest" är ett som inte finns codec till enl. kommentaren som dyker upp istället för programmet. Hur lösa detta?
Svt's olika videoformat och lämpliga spelare därtill [LÖST]
-
Svt's olika videoformat och lämpliga spelare därtill [LÖST]
Senast redigerad av 1 hyvelbenke, redigerad totalt 3 gånger.
-
Re: Svt's olika videoformat och lämpliga spelare/codec's därtill
Jag installerade real-player med hjälp av andreas lindströms manual på
http://www.andreaslindstrom.se/2008/07/ ... buntu-804/
Jag har försökt med många andra tips som inte fungerat, denna vägledning visade sig ge en fungerande real-player 11.
Om man föredrar/väljer Realplayer före Windows MediaPlayer i SVT's "inställningar" (ovanför bildrutan) kommer de flesta program att fungera i Real-player. De som återstår verkar VLC (player) klara av. Flash behövs åxå, mest på kortare inslag verkar det.
Jag provar för tillfället Epiphany, Galeon, Seamonkey och Firefox som webläsare. I Galeon och Epiphany är inte resultatet lika bra, Galeon kraschar tex om jag försöker välja Realplayer i SVT's inställningar....
Här finns säkert andra lösningar, ville bara delge denna då den verkar hittills spela allt som erbjuds av SVT - i Firefox och Seamonkey i varje fall.
Bengt
http://www.andreaslindstrom.se/2008/07/ ... buntu-804/
Jag har försökt med många andra tips som inte fungerat, denna vägledning visade sig ge en fungerande real-player 11.
Om man föredrar/väljer Realplayer före Windows MediaPlayer i SVT's "inställningar" (ovanför bildrutan) kommer de flesta program att fungera i Real-player. De som återstår verkar VLC (player) klara av. Flash behövs åxå, mest på kortare inslag verkar det.
Jag provar för tillfället Epiphany, Galeon, Seamonkey och Firefox som webläsare. I Galeon och Epiphany är inte resultatet lika bra, Galeon kraschar tex om jag försöker välja Realplayer i SVT's inställningar....
Här finns säkert andra lösningar, ville bara delge denna då den verkar hittills spela allt som erbjuds av SVT - i Firefox och Seamonkey i varje fall.
Bengt