Har sökt men inte hittat svar på mitt problem. Amsn har fungerat utmärkt, men sedan igår så säger amsn när jag ska logga in med ett av mina msn-konton att: "denna profil används redan av en annan amsn-session, var god välj en annan". Testat logga in på profilen på pidin, vilket fungerade utmärkt. Även testat ominstallera amsn utan resultat.
Vad göra?
amsn vägrar inloggning
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: amsn vägrar inloggning
Har du testat starta om datorn?
Kanske ligger kvar en session i minnet som inte loggats ut på något vis.
Kanske ligger kvar en session i minnet som inte loggats ut på något vis.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
ja, startat om datorn, ominstallerat amsn.. min tanke med att det låg en session i minnet med. Men hur ska den rensas? Går inte ens ta bort kontot i inställningar i amsn för att en session verkar använda profilen som det stod..
-
Jag vet inget om amsn, men du borde ha en ~/.amsn mapp med alla inställningar för amsn.
Nu vet jag inte om sessionsdata ligger i den, men du kanske skulle testa att flytta mappen, eller döpa om den är nog bättre. Döp den till .amsn1. Ligger sessionsdata däri kommer amsn inte hitta på det och borde därmed inte längre logga in när du startar det.
alla .[namn] filer och mappar är dolda. Du kan visa dem genom att i nautilus (filhanteraren) välja Redigera > Inställnigar och bocka för visa dolda filer och backup-filer
Tycker det ändå är vä'rt att testa. Men jag vet inte om det kommer fungera.
Nu vet jag inte om sessionsdata ligger i den, men du kanske skulle testa att flytta mappen, eller döpa om den är nog bättre. Döp den till .amsn1. Ligger sessionsdata däri kommer amsn inte hitta på det och borde därmed inte längre logga in när du startar det.
alla .[namn] filer och mappar är dolda. Du kan visa dem genom att i nautilus (filhanteraren) välja Redigera > Inställnigar och bocka för visa dolda filer och backup-filer
Tycker det ändå är vä'rt att testa. Men jag vet inte om det kommer fungera.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Tack! vet tyvärr ej hur man gör dessa operationer. Terminal-text?
-
Nej nej. Gör allt grafiskt.
Du kan visa dem genom att i din hemmapp välja Redigera > Inställnigar och bocka för visa dolda filer och backup-filer.
Sedan är det bara leta efter en mapp som heter .amsn och högerklicka > Ändra namn och lägga till en 1:a efter .amsn så det blir .amsn1
Inget hack
Du kan visa dem genom att i din hemmapp välja Redigera > Inställnigar och bocka för visa dolda filer och backup-filer.
Sedan är det bara leta efter en mapp som heter .amsn och högerklicka > Ändra namn och lägga till en 1:a efter .amsn så det blir .amsn1
Inget hack

-
Fått någon ordning på skiten?