Hejsan,
jag har ett litet problem med distutils som nån här kanske har ett svar på (hoppas jag).
Jag använder distutils för att bygga installations paket av några olika moduler. I ett av dessa vill jag inte
ta med .py filerna (källkoden) utan bara .pyc filerna. Jag vill att de ska hamna under site-packages katalogen med automagik, men
får det inte att lira riktigt. Om man ränknar upp .pyc filerna i py-modules, då vill inte distutils vara med och leka (verkar bara acceptera .py), och om man istället använder scripts=["mod1.pyc","mod2.pyc"] och, då vill windows installern (ja jag vet, men tyvärr nödvändigt i detta fall...) lägga de under scripts katalogen istället för site-packages.
Har googlat en hel del men inte hittat nått bra sätt att bygga installers med bara de bytecode kompilerade filerna istället för källkoderna.
Förslag ?
Tack för ordet
/zw
Python distutils problem [LÖST]
-
-
Re: Python distutils problem (Löst)
Problem solved. För er som någongång behöver göra detta i win32 miljö, här kommer en liten workaround.
Istället för att namnge sina moduler man vill packa ihop i en installer med py_modules i setup scriptet, radar man upp dem i scripts= istället för py_modules=. Då kommer de iofs att hamna i katalogen Scripts under python installations katalog, men man även ange ett postinstallations script som parameter till setup scriptet och i det kan man då kopiera sina .pyc filer dit de ska, vanligtvis site-packages katalogen. Detta var en icke-detaljerad förklaring, om nån vill ha en detalj-beskrivning, hör av er.
/zw
Istället för att namnge sina moduler man vill packa ihop i en installer med py_modules i setup scriptet, radar man upp dem i scripts= istället för py_modules=. Då kommer de iofs att hamna i katalogen Scripts under python installations katalog, men man även ange ett postinstallations script som parameter till setup scriptet och i det kan man då kopiera sina .pyc filer dit de ska, vanligtvis site-packages katalogen. Detta var en icke-detaljerad förklaring, om nån vill ha en detalj-beskrivning, hör av er.
/zw