Har nu kört World of Warcraft under Ubuntu i över en månad och tänkte här samla lite lösningar på saker jag stött på.
Jag har problem med att ljudet försvinner när jag tabbar ut och sedan in igen när jag kör full screen.
Ladda hem FuBar_switcherFu och byt till window mode innan du tabbar ut. Gör sedan det du ska och byt tillbaka till World of Warcraft och använd switcherFu för att byta tillbaka till fullscreen. (Nedladdningslänken refererar alltid till senaste versionen)
Det finns massa olika program för att updatera AddOns för Windows men jag har inte hittat någon som fungerar bra i Linux.
Jag rekommenderar JWowUpdater, helt skriven i Java och fungerar alldeless klockrent. Specificerad på AddOns ifrån wowace.com dock, men klarar även av addons ifrån andra källor. JWowUpdater hittar du på http://code.google.com/p/jwowupdater/.
Jag kan inte ha ljud i både World of Warcraft och Teamspeak/Ventrilo samtidigt.
Då är det dags att släpa hem alsa-oss genom att helt enkelt installera det via Synaptic eller skriva 'sudo apt-get install alsa-oss' i konsoll. När det är klart så ändrar du genvägarna till World of Warcraft så att de startas med 'aoss' i början. Till exempel: 'aoss wine WoW.exe'
Kommer att hålla tråden uppdaterad med fler eventuella trix. Fyll gärna tråden med era egna tips och trix så alla har ett ställe att finna dem på.
Tips & Trix.
Re: Tips & Trix.
Skulle detta kunna fungera även om man vill kunna spela musik i bakgrunden och fortfarande ha ljud i wow?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Re: Tips & Trix.
Tror de fixade det problemet med PulseAudio. Bara ställa in att både Wine och <din mediaspelare här> ska använda PulseAudio som ljudkälla.GetriX skrev:Skulle detta kunna fungera även om man vill kunna spela musik i bakgrunden och fortfarande ha ljud i wow?