WLAN med RJ-45-kontakt

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
Användarvisningsbild
Erikw
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

WLAN med RJ-45-kontakt

Inlägg av Erikw »

Finns det någon liten antenn man kan plugga in i en vanlig RJ-45-kontakt på en switch som möjliggör trådlöst Internet till omgivningen? Jag söker inga avancerade dyra prylar utan en enkel liten antenn som ansluts till en RJ-45-kontakt till ett billigt pris som kan förse en cirkel med diameter på 5 meter trådlöst Internet.
2r.se
"There are people who don't like capitalism, and people who don't like PCs. But there's no one who likes the PC who doesn't like Microsoft." - Bill Gates
Användarvisningsbild
mattza
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: WLAN med RJ-45-kontakt

Inlägg av mattza »

Tyvärr måste jag säga, det enda sättet jag vet är en router med inbyggt WLAN eller en accesspunkt då någon form utav maskineri (låda) måste finnas. Det måste finnas funktioner som DHCP för att flera klienter ska kunna koppla sig på samma WLAN samt kryptering m.m. Möjligen om det finns där du kan koppla upp EN klient direkt mot en RJ-45 kontakt på switchen. Men det finns relativt billiga accesspunkter att köpa. Om någon annan vet så rätta mig gärna, även jag skulle vara intresserad!
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"