Spelstopp

Konfiguration av nätverk, hur man använder Ubuntu som server, och håller sin dator säker
bjoost61
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Spelstopp

Inlägg av bjoost61 »

Något konstigt har hänt med internet på jobbet. Det går inte att komm åt www.atg.se, mig gör det inget men min chef är spelgalen och håller på att få ett nervöst sammanbrott. Alla andra sidor går bra men atg:s fungerar inte vare sig från min laptop med riktigt operativsystem eller jobbets maskiner med w-s.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Spelstopp

Inlägg av Calmeida »

Haha, vilket elände. Men om chefen själv kruppar på det så är det väl ingen sida som blockerats av någon övernitisk systemansvarig i alla fall även om det ju sägs att en del företag blockar vissa siter så att folk ska ägna sig åt arbete istället för nöje.

Min bror hade liknande problem med Audis hemsida ett tag, och då bytte jag till OpenDNS på hans dator och sedan fungerade det finemang. Om det sedan är en bestående lösning eller inte för er del på företaget är jag dock inte kapabel att avgöra.

http://www.opendns.com/
bjoost61
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Spelstopp

Inlägg av bjoost61 »

Kör redan opendns så det hjälper inte och köra direkt med atg:s ip 195.198.34.30 hjälper inte heller så något konstigt är det.
Skriv svar

Återgå till "Nätverk, säkerhet och servrar"