.kgb filer...hur gör jag?
.kgb filer...hur gör jag?
Hej alla
Jag har sökt i detta forum och på nätet utan resultat angående mitt problem.
Jag har en packad fil som är med formatet .kgb och jag behöver innehållet till mitt projekt, jag hittade kgb när jag sökte i Pakethanteraren Synaptic, installerade det och.....inget hände, kan inte packa upp och den finns inte i listan över program man kan öppna med.
Provade även att installera 4 olika versioner av kremlincrypt via Wine som enligt deras hemsida ska vara kompatibla och det var det tillbaka på ruta 1 igen.
Snälla kan nån hjälpa mig hur jag kan komma åt att packa upp innehållet, det är viktigt för mig.
Mvh
en vilsen linux diggare
Jag har sökt i detta forum och på nätet utan resultat angående mitt problem.
Jag har en packad fil som är med formatet .kgb och jag behöver innehållet till mitt projekt, jag hittade kgb när jag sökte i Pakethanteraren Synaptic, installerade det och.....inget hände, kan inte packa upp och den finns inte i listan över program man kan öppna med.
Provade även att installera 4 olika versioner av kremlincrypt via Wine som enligt deras hemsida ska vara kompatibla och det var det tillbaka på ruta 1 igen.
Snälla kan nån hjälpa mig hur jag kan komma åt att packa upp innehållet, det är viktigt för mig.
Mvh
en vilsen linux diggare
Re: .kgb filer...hur gör jag?
Är det inte så att när man installerar paketet
kgb så får arkivhanteraren (File Roller) stöd för KGB-filer?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag klickade på den länken och fick svaret "kgb is already installed", men hur gör jag för att starta det då?
jag hittar inte var jag kan starta det?
jag hittar inte var jag kan starta det?
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag har ingen erfarenhet av KGB men som sagt prova att öppna filen i arkivhanteraren.. alternativt skriv kgb i terminalen.
Du kan också prova skriva i terminalen: $ man kgb eller $ kgb --help ..borde ju finnas någon typ av dokumetation på det.
Du kan också prova skriva i terminalen: $ man kgb eller $ kgb --help ..borde ju finnas någon typ av dokumetation på det.
Inget av dessa alternativ funkade, och jag blev inte klokare eftersom jag inte besitter någon väldans kunskap om terminalen och alla dess commandon änrevoltism skrev:Jag har ingen erfarenhet av KGB men som sagt prova att öppna filen i arkivhanteraren.. alternativt skriv kgb i terminalen.
- TForsman
- Kontakt:
Vad händer när du försöker öppna kgb filen? får du nåt felmeddelande att den inte kan öppnas?
Could not open "sidprojekt2008.kgb"TForsman skrev:Vad händer när du försöker öppna kgb filen? får du nåt felmeddelande att den inte kan öppnas?
Archive type not supported.
Det får jag när jag öppnar den med arkivhanteraren än fast jag installerat kgb via Pakethanteraren Synaptic
Googlade lite och hittade på KGB Archiver. Dock lär man kompilera källkoden och det finns ingen stabil utgåva. Men det finns ju en Windowsversion som man borde i all enkelhet kunna köra via Wine. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ja vilken av versionerna i så fall? jag provade några via wine och dom funkade inteHund skrev:Googlade lite och hittade på KGB Archiver. Dock lär man kompilera källkoden och det finns ingen stabil utgåva. Men det finns ju en Windowsversion som man borde i all enkelhet kunna köra via Wine.