Hej
Jag har letat efter ett sätt att starta inspelning av streaming audio och då helst efter inställd datum och tid.
Hittade denna länk: http://www.instructables.com/id/Schedul ... in-Ubuntu/
Här ser det ut att finnas ett sätt som motsvarar mina önskningar.
Jag har provat det hela och allt funkar utom att Kcron startar inte automatiskt på den tid jag ställt in den på.
Jag kan aktivera den "för hand" och allt funkar sedan fullt ut.
Är det någon som kan ge mig en hjälpande hand.
Obs!! Jag är helt ny på det här med Ubuntu Linux köret men är väldigt nyfiken på dess möjligheter.
Mvh
Kcron startar inte
Re: Kcron startar inte
Kcron är ett GUI för Cron om man använder Kubuntu. Kcron bör fungera med Ubuntu också tycker jag dock. Men om du har Ubuntu använder du skrivbordsmiljön GNOME och då bör GNOME Schedule vara bättre.
Paketet heter
gnome-schedule.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hund
Tack för din info.
Det var ett tag sedan jag joxade med detta nu men skall titta på det hela igen och se om jag kan få det att funka med dina tips.
Mvh
Tack för din info.
Det var ett tag sedan jag joxade med detta nu men skall titta på det hela igen och se om jag kan få det att funka med dina tips.
Mvh
- TobbeT
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag har också testat detta med KCron men som du leakim, det startas inte med automatik. Installerade även Schedule men där blev det likadant. Händer ingenting. Gör man det manuellt i båda så funkar det klockrent.leakim skrev:Hund
Tack för din info.
Mvh
//Tobbe