Vilken är bästa torrent-klienten till Ubuntu?

Vilken är bästa torrent-klienten till Ubuntu?

Deluge
16
23%
rTorrent
22
32%
KTorrent
3
4%
Azureus
3
4%
BitTorrent
2
3%
Transmission
16
23%
BitTornado
0
Inga röster
MonoTorrent
1
1%
TorrentFlux
0
Inga röster
uTorrent (Wine)
6
9%

Antal röster: 69

tweeek

Re: Vilken är bästa torrent-klienten till Ubuntu?

Inlägg av tweeek »

Gillar inte att prata om bittorrenttrackers på det här forumet, vet att många inte uppskattar det. Tesla, för övrigt så har jag 4 konton till trackern du nämner, det tog mig 5min att skaffa, efter en rensning av användare på trackern så fanns många platser lediga.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

tweeek skrev:Gillar inte att prata om bittorrenttrackers på det här forumet, vet att många inte uppskattar det. Tesla, för övrigt så har jag 4 konton till trackern du nämner, det tog mig 5min att skaffa, efter en rensning av användare på trackern så fanns många platser lediga.
Varken bittorrent som protokoll eller en tracker är olagligt, så jag ser inga hinder att prata om det?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
tweeek

Inlägg av tweeek »

dmz skrev:
tweeek skrev:Gillar inte att prata om bittorrenttrackers på det här forumet, vet att många inte uppskattar det. Tesla, för övrigt så har jag 4 konton till trackern du nämner, det tog mig 5min att skaffa, efter en rensning av användare på trackern så fanns många platser lediga.
Varken bittorrent som protokoll eller en tracker är olagligt, så jag ser inga hinder att prata om det?
Det har varit en del snack om fildelning och länkar till trackers/filer på trackers här på forumet. Det uppskattades inte av alla. Privata trackers finns till för att kunna dela filer, filer som i de allra flesta fall är upphovsrättsskyddade. Jag vill inte diskutera trackers här, även om trackers i nuläget inte är olagliga.
Tesla
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Tesla »

Det är möjligt. Ibland har man tur. Men påstår du att du fått dem via invites så ljuger du.

Om det vore så hemskt att snacka om torrents så varför finns den här tråden över huvud taget?
tweeek

Inlägg av tweeek »

Tesla skrev:Det är möjligt. Ibland har man tur. Men påstår du att du fått dem via invites så ljuger du.
tweeek skrev:Jag vill inte nedvärdera de andra två trackers:en du nämner, men de är mer eller mindre public. Om man vill ha ett konto/invite så behöver man inte leta länge.
Tesla skrev:Om det vore så hemskt att snacka om torrents så varför finns den här tråden över huvud taget?
tweeek skrev: Jag vill inte diskutera trackers här, även om trackers i nuläget inte är olagliga.
Citerar mig själv två gånger. Du verkar inte ha läst vad jag har skrivit tidigare, med tanke på det påstående och den fråga du kommer med.

Jag har inget emot att diskutera bittorrenttekniken och bittorrentklienter, vilket jag har varit tydlig med.
Det är med tanke på den här tråden och diskussionen i den som jag inte vill prata om bittorrenttrackers på forumet.
Tesla

Inlägg av Tesla »

Men det handlar om att länka till trackers och det har ingen gjort jue. Jag nämnde bara en tracker. Eftersom reglen mot länkandet tycks vara "Inlägg som bryter mot svensk lag kommer omedelbart att raderas. Detta inkluderar även länkar till sidor som bryter mot svensk lag." så skulle forumet i sig i så fall bryta mer mot lagen genom att motverka yttrandefrihet. Inte för att jag egentligen tycker att det gör det men om man nu ska se till svensk lag så är det ju trots allt inte ens olagligt att länka till en torrentsida eftersom det inte ens är olagligt att länka till självaste torrenten.

Den här tråden uppmanar ju minst lika mycket till olagligheter som vilken annan tråd om torrents över huvud taget. Allra värst är de trådar som beskriver hur man ska lägga upp det för att få rtorrent att fungera på en server för ärligt talat, vem besvärar sig med att fixa till något sådant för att ladda ner ett par lagliga torrents?

Det är så klart upp till dig om du vill diskutera det eller inte. Du behöver inte ens ha en anledning till att inte vilja diskutera det, men varför svarade du ens i så fall när jag började skriva om trackers?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Tesla skrev:[...]

Den här tråden uppmanar ju minst lika mycket till olagligheter som vilken annan tråd om torrents över huvud taget. Allra värst är de trådar som beskriver hur man ska lägga upp det för att få rtorrent att fungera på en server för ärligt talat, vem besvärar sig med att fixa till något sådant för att ladda ner ett par lagliga torrents?

[...]
Vissa gillar grafiska program, andra inte. Det är väldigt vanligt att folk har en server som bl.a agerar filserver som står på 24/7 och det är väl inget konstigt om man vill seeda t.ex Ubuntu på denna och kanske inte vill nöta på sin (t.ex) fina speldator som bara står på när man använder den?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Hund skrev:
Tesla skrev:[...]

[...]
Vissa gillar grafiska program, andra inte. Det är väldigt vanligt att folk har en server som bl.a agerar filserver som står på 24/7 och det är väl inget konstigt om man vill seeda t.ex Ubuntu på denna och kanske inte vill nöta på sin (t.ex) fina speldator som bara står på när man använder den?
.. och varför behöver man en filserver för bilder från dopet och lite textdokument...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Musik och film kan ta upp rätt mycket plats.
Tesla

Inlägg av Tesla »

Jo visst kan det vara så, men så många lagliga torrents finns det inte ens så att man borde orka bekymra sig om vilken torrent-klient som är bäst. Jag har aldrig stött på en torrent-klient som INTE klarar av att seeda ubuntu. Det är ju som med vilken vara som helst, ska man använda den mycket så vill man att den ska vara så bra som bara möjligt, medan om man bara ska använda den några få gånger till några få saker så spelar det inte så stor roll hur den är bara den utför sin tänkta uppgift.
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Hund skrev:Musik och film kan ta upp rätt mycket plats.
Ja, och de allra flesta rippar ju sina köpta CD-skivor till flac och sparar på sin filserver. De flesta överför sina gamla filmer från VHS till datorn, och sparar på filservern. Både du och jag vet att så inte är fallet så varför försöka låtsas något annat?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

dmz skrev:
Hund skrev:Musik och film kan ta upp rätt mycket plats.
Ja, och de allra flesta rippar ju sina köpta CD-skivor till flac och sparar på sin filserver. De flesta överför sina gamla filmer från VHS till datorn, och sparar på filservern. Både du och jag vet att så inte är fallet så varför försöka låtsas något annat?
Jag vet många som har backup på musik, filmer och även spel. Det är många som köper musik online, samt många som tankar saker som är gratis. Jamendo är rätt stor. Det är absolut inge konstigt med det.

Är man minsta ljudnörd är det bara FLAC som gäller. Men det är en annan historia. Samt är vi aningen OT nu. :P
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Men Stallman rek. ju OGG :P
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"