Det ær ju såå synd om dem juKattskrället skrev:Just precis så, bra exempel Emil.s.
Som på Flashback, kort och koncist. Perfekt!

Det ær ju såå synd om dem juKattskrället skrev:Just precis så, bra exempel Emil.s.
Rent generellt är Flashback ett MYCKET bra exempel på hur ett forum skall fungera.... fast jag är väl inte direkt opartisk i den bedömningenupnorth skrev:Det ær ju såå synd om dem juKattskrället skrev:Just precis så, bra exempel Emil.s.
Jag tycker att denna omröstning avslutas och ogiltigförklaras då trådskaparen har här:Peter Forsberg skrev:Återigen i öppenhetens namn.
Jag undrade varför en medlem blev avstängd och startade en fråga här i forumet. Diskussionen om detta gick i alla möjliga riktningar och jag har fortfarande inte fått svar på en mycket enkelt fråga. Inte i tråden och inte via PM.
Så, hur ska detta hanteras i det officiella forum för Ubuntu i Sverige?
Omröstningen pågår i 30 dagar och man kan senare ändra sin röst.
Varfør då? Bara før att det var avsett som en provokation ær ju røsterna giltiga och visar ændå på ett ganska tydligt resultat.defatist skrev:Jag tycker att denna omröstning avslutas och ogiltigförklaras då trådskaparen har här:Peter Forsberg skrev:Återigen i öppenhetens namn.
Jag undrade varför en medlem blev avstängd och startade en fråga här i forumet. Diskussionen om detta gick i alla möjliga riktningar och jag har fortfarande inte fått svar på en mycket enkelt fråga. Inte i tråden och inte via PM.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=30921
( det bästa exempel är dom trådarna som jag startade under dom senaste 3 dagarna. Syftet var att visa hur lätt det är att sprida osämja)
Förklaring till min åsikt är att sådant trollande inte skall accepteras. Och då syftet var att skapa osämja ja då faller det väl fullständigt självklart att stoppa detta.
Tycker att det är lite konstigt att du skriver "Varfør då?"upnorth skrev:Varfør då? Bara før att det var avsett som en provokation ær ju røsterna giltiga och visar ændå på ett ganska tydligt resultat.defatist skrev:Jag tycker att denna omröstning avslutas och ogiltigförklaras då trådskaparen har här:Peter Forsberg skrev:Återigen i öppenhetens namn.
( det bästa exempel är dom trådarna som jag startade under dom senaste 3 dagarna. Syftet var att visa hur lätt det är att sprida osämja)
Förklaring till min åsikt är att sådant trollande inte skall accepteras. Och då syftet var att skapa osämja ja då faller det väl fullständigt självklart att stoppa detta.
upnorth skrev:Varfør då? Bara før att det var avsett som en provokation ær ju røsterna giltiga och visar ændå på ett ganska tydligt resultat.defatist skrev:Jag tycker att denna omröstning avslutas och ogiltigförklaras då trådskaparen har här:Peter Forsberg skrev:Återigen i öppenhetens namn.
Det ær runt 100 medlemmar hær som kan anses vara aktiva alls, skulle vi ha ett krav på att hælften av alla som någon gång registrerat sig i forumet måste røsta før att beslut ska kunna gå igenom skulle vi inte kunna ta beslut alls.Vänta tills i alla fall hälften av medlemmarna röstat.
(antal 9439)
#rune
+1Kattskrället skrev:Borde inte den här pollen klistras under röstningstiden?
Ja kanske till och med annonseras i forumet så att så många som möjligt ges chansen till att lägga sina röster?
Ett par tankar bara.....
Skall inte den som missköter sig bli behandlad på annat sätt än att denne försvinner ut i tomheten, eller tystnaden, då vågar jag inte längreKlurig skrev:Ja! Nu får vi försöka att resonera sakligt och sansat. Hur ser det ut på övriga Ubuntu forum i världen. Vad jag vet har inte http://ubuntuforums.org/ någon tavla med avstängda medlemmar. Förklaring det bryter mot Ubuntu Linux mål och inriktning, frihet, Ubuntu betyder medmänsklighet. Jag har nu noga granskat http://www.ubuntu.com/community/conduc jag finner här inget stöd för vad som håller på att hända på det offentliga Svenska Ubuntu forumet, inte på övriga offentliga Ubuntu forum i världen har jag hittat något liknande. Jag lägger in ett men här. Kan ha missat något forum.
Max
Broder Tuck skrev:Nu blir jag lite orolig, medgives.
Jag är medlem både på Pardus och Forsights forum. Menar Klurig att man där skall kunna banna medlemmar som missköter sig
(och andra, gissningsvis) utan vare sig information därom, eller orsak till åtgärden?
Det skrämmer mig.
Jag får nog fundera kring om jag skall vara kvar som medlem i dessa två forum eller inte, Hitintills har jag inte ens tänkt tanken,
men Klurigs ställningstagande härinne har fått mig att fundera. Jag vill inte att någon skall kunna säga upp någon, eller stänga av
någon, utan att man klart kan redogöra varför så har skett, eller orsaken därtill. Har jag nu blivit medlem i ett forum som
ändå anser att ett sådant handlingssätt är rätt och riktigt mot medlemmarna, så har jag nog registrerat mig mot bättre vetande.
Klurig, kan du hjälpa mig med en avregistrering? Vi delar inte samma värdegrund i detta fall och jag avstår så gärna medlems-
skapet, bara jag får behålla min självaktning.
Jag kräver nog mer från en forumledning än vad som angives av dina inlägg i denna tråd och anser mig ha blivit vilseförd, eller
i vart fall, så har jag registrerat mig mot bättre vetande. Jag vill kunna veta om någon i det forum som jag är medlem i, har
blivit avstängd från, eller inte . . . .Skall inte den som missköter sig bli behandlad på annat sätt än att denne försvinner ut i tomheten, eller tystnaden, då vågar jag inte längreKlurig skrev:Ja! Nu får vi försöka att resonera sakligt och sansat. Hur ser det ut på övriga Ubuntu forum i världen. Vad jag vet har inte http://ubuntuforums.org/ någon tavla med avstängda medlemmar. Förklaring det bryter mot Ubuntu Linux mål och inriktning, frihet, Ubuntu betyder medmänsklighet. Jag har nu noga granskat http://www.ubuntu.com/community/conduc jag finner här inget stöd för vad som håller på att hända på det offentliga Svenska Ubuntu forumet, inte på övriga offentliga Ubuntu forum i världen har jag hittat något liknande. Jag lägger in ett men här. Kan ha missat något forum.
Max
vara kvar i sagda forum. Tänk om det skulle drabba mig? Att någon inte längre vill ha mig med. Det har hänt i detta forum en gång, för inte
så länge sedan. Hur lätt skulle det inte då vara, att det händer i ett avsevärt mindre forum?
Hälsningar
Broder Tuck
Här förklarar alltså Ubuntu-Geek som äger ubuntuforums.org att det inte är en rättighet för någon att vistas på forumet utan det är ett privilegium.It should also be noted that this is a privately owned and operated site by Ubuntu-Geek; therefore posting here is a privilege rather than a constitutional 'right' to free speech and freedom of expression, we ask that the forum rules are followed at all times.