Naxos Music Library

KlavKalashj

Naxos Music Library

Inlägg av KlavKalashj »

Hej!

Jag har genom min skola fått tillgång till Naxos Music Library, en fruktansvärt bra källa för att hitta bra musik. Tyvärr har de dåligt med dokumentation hur man ska göra för att få sidan att fungera under GNU/Linux, man behöver en insticksmodul, men det står inte vilken :P Jag har fått det att fungera förut, men gjorde en minimal installation av Ubuntu med Openbox häromdagen, och nu vet jag inte riktigt hur jag ska få till det. Någon som vet?

Mvh,
Oscar
Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Naxos Music Library

Inlägg av prafjessor »

För mig funkar det med MediaplayerConnectivity, det är ett tillägg till Firefox som gör så att eventuell media strömmas till VLC. Se de två sista posterna i denna tråd: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=54&t=28173
KlavKalashj

Inlägg av KlavKalashj »

Det fungerar inte för mig, får detta felmeddelandet:
Antar att dom har för bra system för att man ska kunna spela upp en url... konstigt om det fungerar för dig dock. Ingen codec eller något som man kan installera? Eller är det bara en inställningsfråga?
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

KlavKalashj skrev:Det fungerar inte för mig, får detta felmeddelandet:
Antar att dom har för bra system för att man ska kunna spela upp en url... konstigt om det fungerar för dig dock. Ingen codec eller något som man kan installera? Eller är det bara en inställningsfråga?
Vad har du för codecs installerade?
KlavKalashj

Inlägg av KlavKalashj »

Inga speciella, kör ju på en minimal installation av Ubuntu. Har dock ubuntu-restricted-extras installerat. Behövs det mer?
KlavKalashj

Inlägg av KlavKalashj »

Gammal tråd... men bara för att, om nån stöter på samma problem, det funkar fint om man har mplayer-plugin installerat.
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

KlavKalashj skrev:Gammal tråd... men bara för att, om nån stöter på samma problem, det funkar fint om man har mplayer-plugin installerat.
Bra att det löste sig.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"