Wine fråga

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
nyburje

Wine fråga

Inlägg av nyburje »

Hej hej. Har tankat ner trackmania nations forever och installerat det utan problem, men när jag försöker att starta det knäpper det bara till i högtalarna och sekunden senare avslutas wine utan något felmeddelande.

Jag misstänker att det kan röra sig om
1. ljudinställningar som saboterar! Mitt ljud lägger ibland bara av efter att datorn har ståt på utan att jag spelar någon musik. För att gå tillbaka ljudet måste jag starta om datorn, så det räcker inte med att ALT+BACKSPACE för att få igång det igen...

2. mitt grafikkort orkar inte med! Jag sitter på min laptop och försöker att spela det. Grafikkortet är ett Geforce 8400mg med 128 mb inbyggt minne. Det kan helt enkelt vara så att mina drivrituner inte är helt optimala...

3. Jag kör med wine som det är! jag installerade bara wine från packethanteraren. Kanske saknar jag något som jag borde ha men som inte fljer med i packetet...

Någon mer som har stött på samma problem i wine? Det behöver kanske inte gälla TMNF utan kan vara nått jag saknar i wine helt enkel.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Wine fråga

Inlägg av Hund »

Kan detta vara något?
Install HOWTO

* ­Download the installer from Here
* place the d3dx9_36.dll in the game folder. You can get it from a site like dll-files.com
* Inst­all the game
* Download http://www.dllbank.com/zip/w/wrap_oal.dll.zip and put the wrap_oal.dll in the game folder. You don't need to change the OpenAl32.dll file.
* ­Play :)

This game need the d3dx9_**.dll files, specially the d3dx9_36.dll. You can install it with the guide or placing it in the game folder.

Also you can install this game by Steam using this link. Also works well, but the ingame chat does not works
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... &iId=11595
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

nyburje skrev:Hej hej. Har tankat ner trackmania nations forever och installerat det utan problem, men när jag försöker att starta det knäpper det bara till i högtalarna och sekunden senare avslutas wine utan något felmeddelande.

Jag misstänker att det kan röra sig om
1. ljudinställningar som saboterar! Mitt ljud lägger ibland bara av efter att datorn har ståt på utan att jag spelar någon musik. För att gå tillbaka ljudet måste jag starta om datorn, så det räcker inte med att ALT+BACKSPACE för att få igång det igen...

2. mitt grafikkort orkar inte med! Jag sitter på min laptop och försöker att spela det. Grafikkortet är ett Geforce 8400mg med 128 mb inbyggt minne. Det kan helt enkelt vara så att mina drivrituner inte är helt optimala...

3. Jag kör med wine som det är! jag installerade bara wine från packethanteraren. Kanske saknar jag något som jag borde ha men som inte fljer med i packetet...

Någon mer som har stött på samma problem i wine? Det behöver kanske inte gälla TMNF utan kan vara nått jag saknar i wine helt enkel.
Nja, att det avslutas utan felmeddelanden har jag svårt att tro på. I terminalen:

Kod: Markera allt

wine /ditt/spel/här.exe
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
nyburje

Inlägg av nyburje »

det fungerar fint i helskärmsläge, men inte i "windowed mode"

knas. men spelet flyter på underbart.
Skriv svar

Återgå till "Spel"