Azureus problem
Azureus problem
Tjena!
Mina torrents vägra starta i azureus, det blir en "grön gubbe" och brandvägg/NAT testet är "OK". Så teoretiskt så funkar det, men inte i praktiken.
Vad är felet?
Mina torrents vägra starta i azureus, det blir en "grön gubbe" och brandvägg/NAT testet är "OK". Så teoretiskt så funkar det, men inte i praktiken.
Vad är felet?
Azureus problem
Har du installerat java ?
Enklast med Automatix, enklast tar du bara rätt debfil för installation.
http://www.getautomatix.com/wiki/index. ... stallation

Enklast med Automatix, enklast tar du bara rätt debfil för installation.
http://www.getautomatix.com/wiki/index. ... stallation

Azureus problem
Ta inte det här fel men.... JAG ÄLSKAR ER!
. Så jävla schyssta och trevliga personer på detta forumet som hjälper en så fort man får problem!
TUSEN TACK!

TUSEN TACK!
Azureus problem
[quote="taz"]
[/quote]
OK

OK

Azureus problem
En sak till, nu när det väl funkar så går det väldigt slött, och ja det är folk som seedar. Jag har fiber så det borde inte gå så slött som 5kb/sek när det är 60 pers som seedar.
Hjälp
Hjälp

Azureus problem
[quote="taz"]En sak till, nu när det väl funkar så upplever jag att det är väldigt "ostabilt", ena sekunden så går det i ca 300kb/s sedan helt plötsligt går det i 20 kb/s.
Är detta något man kan påverka? Eller har det bara med torrenten att göra?[/quote]
Seeders hoppar av och på.. skulle jag tro iaf.. testa med en annan klient och se om det är skillnad..
Är detta något man kan påverka? Eller har det bara med torrenten att göra?[/quote]
Seeders hoppar av och på.. skulle jag tro iaf.. testa med en annan klient och se om det är skillnad..
Azureus problem
[quote="TheOne"][quote="taz"]En sak till, nu när det väl funkar så upplever jag att det är väldigt "ostabilt", ena sekunden så går det i ca 300kb/s sedan helt plötsligt går det i 20 kb/s.
Seeders hoppar av och på.. skulle jag tro iaf.. testa med en annan klient och se om det är skillnad..[/quote]
Snarare är det "utbud o efterfrågan"......plus om den operatör man har throttlar peeringen....eller
någon corerouter.... eller om 2 operatörer är osams och stryper peeringen osv osv...
Men visst kan man byta och tro sig kunna tanka fortare...
Seeders hoppar av och på.. skulle jag tro iaf.. testa med en annan klient och se om det är skillnad..[/quote]
Snarare är det "utbud o efterfrågan"......plus om den operatör man har throttlar peeringen....eller
någon corerouter.... eller om 2 operatörer är osams och stryper peeringen osv osv...

Azureus problem
[quote="plun"][quote="TheOne"][quote="taz"]En sak till, nu när det väl funkar så upplever jag att det är väldigt "ostabilt", ena sekunden så går det i ca 300kb/s sedan helt plötsligt går det i 20 kb/s.
[/quote]
Klienter som "stryper! varanndra brukar väl vara bannlysta, vet inte hur det är på publika trackers, men så är det på privata iaf..

Klienter som "stryper! varanndra brukar väl vara bannlysta, vet inte hur det är på publika trackers, men så är det på privata iaf..
Azureus problem
[quote="TheOne"][quote="plun"]Men visst kan man byta och tro sig kunna tanka fortare...
[/quote]
Klienter som "stryper! varanndra brukar väl vara bannlysta, vet inte hur det är på publika trackers, men så är det på privata iaf..[/quote]
Jo men oftast ligger strypningarna i nätet..... de stora operatörerna har direktpeering mellan
sina backbone men just p2p trafik "throttlas" om trafiken blir för hög.
Sedan finns det små operatörer utan direktpeering osv osv
Om du då letar efter något som huvudsakligen finns hos Telias ADSL kunder med låg upload och
exempelvist ska till Tele2s nät kan det hända saker på vägen...
Trackern förmedlar ju sedan bara att något gods finns därute bland burkarna.

Klienter som "stryper! varanndra brukar väl vara bannlysta, vet inte hur det är på publika trackers, men så är det på privata iaf..[/quote]
Jo men oftast ligger strypningarna i nätet..... de stora operatörerna har direktpeering mellan
sina backbone men just p2p trafik "throttlas" om trafiken blir för hög.
Sedan finns det små operatörer utan direktpeering osv osv
Om du då letar efter något som huvudsakligen finns hos Telias ADSL kunder med låg upload och
exempelvist ska till Tele2s nät kan det hända saker på vägen...
Trackern förmedlar ju sedan bara att något gods finns därute bland burkarna.

Azureus problem
Det löste sig, installerade bit-tornado istället, funkar skit bra:P
Azureus problem
tja kännde att jag va tvungen att säga att Automatrix funka fint och att bit-tornado va extremt bättre azureus för min startade inte ens när jag skulle tanka ner. 
Så Tackar för dessa tips ..
ps jag håller med om att de är mycket bra personer på detta forum.

Så Tackar för dessa tips ..

ps jag håller med om att de är mycket bra personer på detta forum.

lilla Pelle säger till sin mor.
Jag ska bli moderator när jag blir stor.
Jag ska bli moderator när jag blir stor.