rancor skrev:
Det är ju skitsvårt att hitta dem, jag förväntade mig svar på ett visst ställe och vips va inlägg borta. Det är ju bra att hänvisa till regel och att man skickar ett PM där man upplyser vad man brutit mot för regel.
Vilken regel hänvisas mot anledningen "Nu är vi snäll."
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=85&t=30890
Killen har uppenbara problem och jag förklarade varför hans argument inte håller. Det går knappast att räknas som trakasserier för det är något som han själv utsätter hela denna gemenskap för varje gång han skriver något. Vilken regel bröt jag mot?
// rancor
Du antar att någon lider av dyslexi. Vilken undersökning baserar du det på? Eller är det ett löst antagande? Jag lutar åt det senaste. Det kanske kan tolkas som att håna någon med ett handikapp, eller anklaga någon falskeligen, inte vet jag. Det var hur som helst en ganska vass "ton" i det inlägg du skrev.
I övrigt håller jag med dig.
Det var en hård moderering, ja. Och ganska dåligt motiverad. Men med den veritabla häxjakt som råder för tillfället så förstår jag om det blir vissa diskrepanser mellan regelverket och tillämpningen. Men du kan ju alltid anmäla till förtroenderådet. Där regnar det in anmälningar nu för tiden. Tycker att det börjar likna absurditeterna som skedde under din egen moderatortid och jag hoppas verkligen inte att det når de proportionerna igen. Det kommer ingen att tjäna på.
Om alla bara taggar ner några snäpp, går ett par varv runt huset/kvarteret och ser vad som är viktigt så tror jag att det löser sig.