Kan vem som helst ladda hem Rythmbox och Sound Juicer?

Användarvisningsbild
Dancer
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Kan vem som helst ladda hem Rythmbox och Sound Juicer?

Inlägg av Dancer »

Jag fick en förfrågan från en Windowsare vilket program jag använder för musikläsare. Jag har Rythmbox och Sound Juicer och när jag läser av en CD får jag genast information om artistens namn, namnet på CDn, samt på respektive låt. Denne Windowsanvändare undrar nu vilket program jag använder och om det går att ladda hem. Han får nämligen ingen information alls om skivan, utan det står endast Okänd Artist, samt Spår 1, 2, 3 osv.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Re: Kan vem som helst ladda hem Rythmbox och Sound Juicer?

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Jag är tämligen säker på att rhythmbox använder musicbrainz databas för att markera vilka skivor man har, utöver denna databas finns dessutom freedb (en fri variant av cddb). För att se vilka applikationer som använder musicbrainz databas kan man titta på deras lista över applikationer här: http://musicbrainz.org/doc/MusicBrainzE ... plications
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Ursäkta, men du har ställt helt fel fråga. Du menar väl om det finns windows versioner av programmen? Jag kan nämligen garantera att alla får ladda ner programmen. Det är nämligen fri mjukvara och i det här fallet även fri som i öl...
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

mcNisse skrev:Ursäkta, men du har ställt helt fel fråga. Du menar väl om det finns windows versioner av programmen? Jag kan nämligen garantera att alla får ladda ner programmen. Det är nämligen fri mjukvara och i det här fallet även fri som i öl...
>:D Jag har ställt en nybörjarfråga i nybörjarforumet. >:D
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

Mekaniserad Apelsin skrev:Jag är tämligen säker på att rhythmbox använder musicbrainz databas för att markera vilka skivor man har, utöver denna databas finns dessutom freedb (en fri variant av cddb). För att se vilka applikationer som använder musicbrainz databas kan man titta på deras lista över applikationer här: http://musicbrainz.org/doc/MusicBrainzE ... plications

Tack för svaret! Ska kolla in där!
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

:-[ Det la jag inte märke till :-[ Nu får jag ta på mig struten och ställa mig i hörnet.
Användarvisningsbild
Dancer

Inlägg av Dancer »

mcNisse skrev::-[ Det la jag inte märke till :-[ Nu får jag ta på mig struten och ställa mig i hörnet.

:P ;D Tack för den! :-*
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Mekaniserad Apelsin skrev:Jag är tämligen säker på att rhythmbox använder musicbrainz databas för att markera vilka skivor man har, utöver denna databas finns dessutom freedb (en fri variant av cddb). För att se vilka applikationer som använder musicbrainz databas kan man titta på deras lista över applikationer här: http://musicbrainz.org/doc/MusicBrainzE ... plications
dumma jag skrev:Hur är CDDB ofri? Kan den endast användas med program som "betalt" (eller avtalat) eller hur menar du?
Jag svarar själv efter en tripp in i Wikipedia. CDDB är endast tillgängling för licensierade program och FreeDB är en öppen variant av samma grej - jämför spår och låtlängder med en databas för att lista ut vilket album det handlar om och delar ut informationen om albumets namn och låtarnas namn till applikationen som frågar om det. =)
Senast redigerad av 2 farmfield, redigerad totalt 20 gång.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

winamp brukar vara ett musikprogram för windowsare..........
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"