gnome-ppp

jajaja
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

gnome-ppp

Inlägg av jajaja »

jag vill installera gnome-ppp men det funkar ej i terminalen för den hittar inte paketet så jag ladda ner det från gnomes hemsida i windows och har flyttat det till ubuntu och nu undrar jag hur man installerar det kan nån förklara det snälla
Användarvisningsbild
dmz

Re: gnome-ppp

Inlägg av dmz »

Kod: Markera allt

aptdmz@fuck:~$ apt-cache search gnome-ppp
gnome-ppp - modem internet connection tool for the GNOME Desktop
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Re: gnome-ppp

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

jajaja skrev:jag vill installera gnome-ppp men det funkar ej i terminalen för den hittar inte paketet så jag ladda ner det från gnomes hemsida i windows och har flyttat det till ubuntu och nu undrar jag hur man installerar det kan nån förklara det snälla
Jag antar att du inte har tillgång till itnernet utan att först använda gnome-ppp ?

Du kan i så fall installera paketet genom att dubbelklicka på .deb-filen, men du kan hamna i något som kallas för "dependency hell" vilket betyder att du kommer behöva några andra paket, som i sin tur kräver ytterligare paket, det är problemet som pakethanterare som synaptic ska lösa, men den kräver ju internet. :(

Du kan inte använda system - administration - nätverk för att ställa in din ppp-uppkoppling, åtminstone till du kan installera gnome-ppp om du känner dig mer bekväm med det?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"