Har ett 8800gts , har installerat ubuntu nu och fått allt att fungera utom drivrutinerna till mitt grafikkort, kan ej starta skrivbordseffekter med mera då den säger att jaginte har rätt drivrutiner..
Kommer vidare med att synaptic vill hämta drivrutiner men där tar det stopp..
Felmeddelande:
W: Failed to fetch http://security.ubuntu.com/ubuntu/pool/ ... 1_i386.deb
404 Not Found
Är det någon inställning med pakethanteraren som jag inte har eller har ni några andra tips för hur jag ska lösa detta, skulle vilja ha igång allt så att de fungerar som det ska..
tack.
edit: Laddade hem senaste .deb paketet från nvidias hemsida för linuxdistro..
får följande meddelande när jag försöker installera :
Could not open the file /home/retr0sic/Skrivbord…ux-x86-173.14.12-pkg1.run using the Western (ISO-8859-15) character coding.
någon som vet var och hur man får tag på fungerande drivrutiner till mitt grafikkort i ubuntu?
Nvidia GeForce 8800 GTS 640MB problem. [LÖST]
Re: Nvidia GeForce 8800 GTS 640MB problem.
Gå in på nvidias hemsida och hämta drivarna därifrån och installera manuellt. Eller hämta envyng (envy-ng?) och kör det som sudo och installera de drivrutiner som du vill ha. Ditt grafikkort är nyare än mitt så jag vet inte säkert vilka drivar du ska ha men jag använder 173.14.12. Det märks dock på nvidias sida.
Ang ISOblabla western så är det inställningar för tangentbordet som gör så att man kan skriva åäö bl.a. mer än så vet jag tyvärr inte om det. Dock ska det inte vare en deb fil utan en run-fil
Ang ISOblabla western så är det inställningar för tangentbordet som gör så att man kan skriva åäö bl.a. mer än så vet jag tyvärr inte om det. Dock ska det inte vare en deb fil utan en run-fil
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Nvidia GeForce 8800 GTS 640MB problem.
allright, tack för hjälpen
ordnade sig fint med envy-ng.. var bara några andra små inställningar jag hade missat, tur manhar bekanta som med hjälp av openssh fick tillgång till min dator och ordnade problemet hemifrån sig

ordnade sig fint med envy-ng.. var bara några andra små inställningar jag hade missat, tur manhar bekanta som med hjälp av openssh fick tillgång till min dator och ordnade problemet hemifrån sig