Ändrad syn på alternativ till Microsoftprodukter, eller??

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
mattias.ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Ändrad syn på alternativ till Microsoftprodukter, eller??

Inlägg av mattias.ubuntu »

Idag blev jag lite positivt överraskad när jag än en gång mailade en teknisk support för ett stort företags hemsida, med ämnet att deras hemsida inte fungerar bra i Firefox via XP eller Linux. Standarsvaret brukar vara nåt i stil. "Vi stödjer bara Microsoft Internet Explorer".

Men idag fick jag svaret "Vi har tyvärr inte uppmärksammat detta men kommer givetvis att titta på det".
Så då är steg ett klart, dvs att de inte hänvisar till Microsoft Internet Explorer.
Nu återstår bara att se om det även gör något åt problemet.

Skulle vara roligt att höra om någon annan har liknande erfarenheter , där standardsvaret inte bara pekar på IE.
Användarvisningsbild
upnorth

Re: Ändrad syn på alternativ till Microsoftprodukter, eller??

Inlägg av upnorth »

Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar :)
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

upnorth skrev:Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar :)
Finns ju ett otal stora företag som tvingar sina användare att använda IE. I vissa all går det att gå förbi genom att helt enkelt ändra user agent i http-headern, men ibland är det fan hopplöst.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

upnorth skrev:Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar :)
Alla webbdesigner med självrespekt håller sig till W3C standarden och skiter fullständigt i IE som inte håller måttet. ;)

Jag har mailat nått företag när deras sida varit aldeles under kritik men aldrig fått något svar.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Hund skrev:
Alla webbdesigner med självrespekt håller sig till W3C standarden och skiter fullständigt i IE som inte håller måttet. ;)

Jag har mailat nått företag när deras sida varit aldeles under kritik men aldrig fått något svar.
Hehe, sant sant, var ett tag sedan jag pillade nu ;D
Standarder is the shit O0
mattias.ubuntu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av mattias.ubuntu »

Vet ni vad....
De löste problemet samma dag så nu funkar det i Firefox också.
Helt otroligt.........
bernt
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av bernt »

Skrev till golf.se att deras forum inte funkade i Kubuntu. Nu har de byt ut hela forumet och det funkar kanon i Kubuntu.
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"