Idag blev jag lite positivt överraskad när jag än en gång mailade en teknisk support för ett stort företags hemsida, med ämnet att deras hemsida inte fungerar bra i Firefox via XP eller Linux. Standarsvaret brukar vara nåt i stil. "Vi stödjer bara Microsoft Internet Explorer".
Men idag fick jag svaret "Vi har tyvärr inte uppmärksammat detta men kommer givetvis att titta på det".
Så då är steg ett klart, dvs att de inte hänvisar till Microsoft Internet Explorer.
Nu återstår bara att se om det även gör något åt problemet.
Skulle vara roligt att höra om någon annan har liknande erfarenheter , där standardsvaret inte bara pekar på IE.
Ändrad syn på alternativ till Microsoftprodukter, eller??
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Ändrad syn på alternativ till Microsoftprodukter, eller??
Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar 

Finns ju ett otal stora företag som tvingar sina användare att använda IE. I vissa all går det att gå förbi genom att helt enkelt ändra user agent i http-headern, men ibland är det fan hopplöst.upnorth skrev:Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Alla webbdesigner med självrespekt håller sig till W3C standarden och skiter fullständigt i IE som inte håller måttet.upnorth skrev:Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar

Jag har mailat nått företag när deras sida varit aldeles under kritik men aldrig fått något svar.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hehe, sant sant, var ett tag sedan jag pillade nuHund skrev:Alla webbdesigner med självrespekt håller sig till W3C standarden och skiter fullständigt i IE som inte håller måttet.upnorth skrev:Haha, alla webbredaktører med sjælvrespekt ser till att det fungerar med såvæl IE som Firefox och Opera, men schysst att slippa ett okunnigt svar
Jag har mailat nått företag när deras sida varit aldeles under kritik men aldrig fått något svar.

Standarder is the shit

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Vet ni vad....
De löste problemet samma dag så nu funkar det i Firefox också.
Helt otroligt.........
De löste problemet samma dag så nu funkar det i Firefox också.
Helt otroligt.........
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Skrev till golf.se att deras forum inte funkade i Kubuntu. Nu har de byt ut hela forumet och det funkar kanon i Kubuntu.