Hejhej!
Tänkte köpa en sån här imorrn: Western Digital Elements 1TB USB2.0
Hade inte ens funderat på om den skulle fungera med linux, antog att den skulle göra det. Men så såg jag lite trådar om externa hårddiskar här och tänkte att det var bäst att fråga.
Så, är det någon som har en sådan hårddisk och använder Ubuntu eller någon som vet om den fungerar/inte fungerar med Ubuntu?
Trodde att alla externa hårddiskar fungerade perfekt i linux, kanske var ett felaktigt antagande.
Alla tips välkomnas!
Western Digital Elements 1TB USB2.0
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Re: Western Digital Elements 1TB USB2.0
Det ska fungera.
Vissa MP3-spelare osv kan använda nån annan teknik så dom inte fungerar riktigt som en mer traditionel lagringsenhet och då kan det fungera. Men med externa hårddiskar ska alla fungerar utan problem.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Det var det jag trodde också, "hårddisk som hårddisk", liksom.
Såg några trådar om externa hårddiskar så jag kände att det var bäst att fråga.
Fan, 1TB imorrn, jag blir ju "set-for-life" :]
Tack för svaret!
Såg några trådar om externa hårddiskar så jag kände att det var bäst att fråga.
Fan, 1TB imorrn, jag blir ju "set-for-life" :]
Tack för svaret!
Ge det 1 vecka så kommer du tycka att det är för lite, ge det 2 veckor och du kommer köpa en till. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ThinLizzy
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
jag använde en ntfs-formaterad Western Digital Elements 500mb USB2.0 till många och stora filer förra veckan utan problem.
Låter bra, tack för ditt svar! :]ThinLizzy skrev:jag använde en ntfs-formaterad Western Digital Elements 500mb USB2.0 till många och stora filer förra veckan utan problem.
Hund: Du har säkert rätt ;]