Avinstallation av Wine som inte funkar[LÖST]

Användarvisningsbild
matza55
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Avinstallation av Wine som inte funkar[LÖST]

Inlägg av matza55 »

Har försökt att få igång bokföringsprogrammet SPCS, med Wine. En del på denna utmärkta sida har påstått att det funkar, men aldrig hur de har gjort. Nu tröttnade jag och skulle avinstallera Wine, från Synaptic, men det gick inte. Under fliken "Program" - så ligger det fortfarande kvar!? Hjälp!
Senast redigerad av 1 matza55, redigerad totalt 10 gånger.
Användarvisningsbild
axel112

Re: Avinstallation av Wine som inte funkar

Inlägg av axel112 »

Om du startar synaptic och söker på wine, visar synaptic då att det fortfarande är installerat? Om det inte gör det, så är det bara genvägen som blev kvar i dina menyer.

Den kan du ta bort genom att högerklicka på "program" välja "redigera menyer" och bläddra dig fram till "wine". Högerklicka på "wine" och välj "ta bort".
Användarvisningsbild
matza55
Kontakt:

Re: Avinstallation av Wine som inte funkar[LÖST]

Inlägg av matza55 »

TACK! Det funkade! Inte så viktig grej kanske, men jag vill ha "snyggt & rent" i menyerna. Ubuntu = kanske inte felfritt, men med all hjälp PÅ SVENSKA från alla medlemmar, så är det nog bäst av alla operativsystem jag testat! (+ att det är gratis.)
Heja UBUNTU......
jonasbjork
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Kontakt:

Inlägg av jonasbjork »

matza55 skrev:TACK! Det funkade! Inte så viktig grej kanske, men jag vill ha "snyggt & rent" i menyerna. Ubuntu = kanske inte felfritt, men med all hjälp PÅ SVENSKA från alla medlemmar, så är det nog bäst av alla operativsystem jag testat! (+ att det är gratis.)
Heja UBUNTU......
Jag håller med dig att saker skall försvinna när man avinstallerat dem. Jag har hittat massor av sådana här skönhetsfel när jag gått igenom Ubuntu/GNOME och buggrapporterar en del. Ibland (ofta) får jag svaret "ingen normal användare skulle göra så här". Jag är nog inte normal ;)
Användarvisningsbild
matza55
Kontakt:

Inlägg av matza55 »

:D Jodå, fortsätt att rapportera konstiga saker - det gör väl Ubunutu/Gnome ännu bättre?!
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av ThinLizzy »

spcs (tror det var adm200 v 4.x) har jag testat i wine. kan inte minnas att det var något trix för att få igång det. det enda jag upptäckte som ej fungerade var utskrifterna. tror man får använda sig av skärmdumpar eller export till pdf för utskrift i Ubuntu istället.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"