axel112 skrev:Du har inte installerat andra program, justerat inställningar i andra program mono, python?
Iom att jag inte fick fart på OO så installerade jag AbiWord så att vi har en fungerande ordbehandlare i alla fall. Tyvärr har vi många gamla mallar och några viktiga kalkylblad i OO som jag gärna vill komma åt också.
Sedan installerade jag eclipse också och då behövde jag Java.
Bägge de här programen installerade jag i går kväll efter att ha försökt få fart på OO hela dagen. Så de borde inte ha spelat in. Sedan kan det vara så att jag installerat något utan att fatta vad jag gjorde under installationsprocessen. Innan i fredags så har jag bara kört från cd'n några gånger för att kolla hur Ubuntu ser ut och surfat lite och så. Så jag är en riktig nybörjare... och då kan man ju göra lite konstiga saker utan att veta om det.
Det konstiga är att jag letat runt på nätet så verkar det som att det funnits ett sådant här problem i tidigare versionar av OO, länkade tidigare till någon som körde Debian som haft problem. Men det är flera år sedan så det borde vara löst tycker man.
Är mest bara förvirrad just nu.